Previše uključenih komponenti opteretiće alternator, pa neće puniti bateriju.

Dolazi zima, a zajedno s njom i problemi sa akumulatorima. Hladnoća i vlaga "pokupe" deo električne energije, pa je svako paljenje vozila sa starijom baterijom svojevrsna lutrija.

shutterstock-1831988563.jpg
Shutterstock 

Niske temperature usporavaju hemijske reakcije u akumulatoru, a samim tim i njegove performanse. Takođe, hladan motor i zgusnuto motorno ulje zahtevaju dodatnu potrošnju energije.

Savetujemo da pre "startovanja" automobila isključite što više potrošača struje, a evo šta to konkretno znači.

Najveći potrošači

Pumpa goriva, odnosno, brizgaljke i sistem za upravljanje motorom koriste oko 400W. Ventilacija i klima-uređaj troše do 500W, a čak 1000W mogu "uzeti" svetla, infotejnment i grejanje…

Većina alternatora dostići će svoj limit, ako su svi potrošači uključeni, i neće puniti akumulator, odnosno, baterija će se prazniti.

Pre gašenja motora, ponovite proceduru i na kratko isključite većinu uređaja. Tako će se akumulator "spremiti" za novo paljenje.

Očistite kleme

Visoka potrošnja energije utiče i na potrošnju goriva, 100 watta – 0,1 litar goriva.

shutterstock-422402086.jpg
Shutterstock 

Kako biste sprečili gubitak energije i neujednačeno punjenje i pražnjenje akumulatora, proverite kleme, koje možete očistiti papirnim ubrusom, ili krpicom od mekane tkanine.

Za bilo kakve probleme, javite se auto-servisu, jer se sa strujom ne treba "igrati".

(Kurir.rs/Srbija Danas)