Poslednji motor s unutrašnjim sagorevanjem napustio je krajem protekle nedelje BMW-ovu fabriku u Minhenu.

Na taj način je završena uspešna era duga 60 godina, a ova prekretnica za bavarsku marku je rezultat odluke da se proizvodnja u potpunosti prebaci na električne automobile.

Setimo se samo legendarnih SUS motora sa četiri, šest, osam, deset ili čak dvanaest cilindara koji su više od pola veka ponosno sastavljani u fabrici u Minhenu... Međutim, ovo nije kraj BMW-ovih motora s unutrašnjim sagorevanjem.

0603-shutterstock-96421493.jpg
Foto: Shutterstock

BMW je sada potpuno preselio svoju proizvodnju benzinskih i dizelskih motora u svoje fabrike u austrijskom Steyr-u i u britanskom Hams Hallu, rekla je portparolka kompanije.

Kompanija je odluku objavila 2020., a plan je transformacija fabrike u Minhenu u fabriku za električna vozila. Oko 1.200 zaposlenih je radilo na izradi motora u fabrici BMW u Minhenu. Prema BMW grupi, svi su prekvalifikovani i raspoređeni na druga područja.

Na prostoru gde se pre nalazila hala za proizvodnju motora s unutrašnjim sagorevanjem sada se gradi hala za montažu novih modela u koju se ulaže 400 miliona evra.

(Kurir.rs/ Auto blog)