OVO JE NOVI JARIS KROS! Više snage i tehnologije uz unapređen izgled Tojotinog vodećeg kompaktnog SUV-a
Stiže novi, snažniji ektrifikovani pogon s oznakom Hybrid 130, predviđen za sve opremljenije pakete opreme modela Yaris Cross, uključujući verzije GR Sport i novi Premiere Edition
Toyota nastavlja da osnažuje sve ključne aspekte svog popularnog modela Yaris Cross (jaris kros), upotpunjujući kvalitete koji su kompaktnom SUV-u doneli titulu World Urban Car, jednu od mnogih nagrada koju je osvojio već tokom prve godine prodaje.
Kako bi Yaris Cross zadržao svoju opštu dopadljivost, ova prva poboljšanja usmerena su na najvažnija razmišljanja s kojima se suočavaju kupci prilikom kupovine vozila ovog segmenta. Od svog predstavljanja 2021. godine, ovaj automobil se brzo etablirao kao snažan i veoma konkurentan izazivač na brzorastućem evropskom tržištu B-SUV klase i vodeći je u svom segmentu ove godine.
Hibridno-električni pogon pruža snažnije i bolje performanse Yarisu Cross. Vožnja je sigurnija i lakša zahvaljujući najnovijim Toyotinim T-Mate sistemima bezbednosti i pomoći vozaču, a potpuno digitalno korisničko iskustvo i stilski detalji poboljšavaju moderan urbani stil. Njegovim uvođenjem završava se potpuna izmena Toyotine linije malih automobila, pored modela Aygo X i Yaris. Istovremeno, Yaris Cross čini deo moćne, nove Yaris porodice, pored hatchbacka i GR Yarisa čistih performansi.
SNAGA I ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI
Yaris Cross se, osim toga, pridružuje svom bratskom modelu Yaris hatchback i s novom „dual hybrid“ pogonskom ponudom, odnosno uvođenjem pete generacije Toyotine hibridne tehnologije u novoj opciji pogonskog sklopa s oznakom Hibrid 130. Time je novim kupcima vozila B segmenta dat širi izbor mogućnosti za prelazak na manje vozilo, bez žrtvovanja performansi.
Provereni 1,5-litarski, potpuno hibridno-električni sistem opremljen je novim menjačem koji ima veći i snažniji električni motor-generator (MG1). To, zajedno s podešavanjima elektronske jedinice za kontrolu snage (PCU), obezbeđuje 14% povećanje ukupne snage sistema, sa 116 KS/85 kW na 132 KS/97 kW. Ujedno, obrtni moment motora MG2 povećan je u celom opsegu broja obrtaja, s maksimalnim porastom za 30%, sa 141 na 185 Nm.
Rezultat su bolje performanse, pri čemu je vreme ubrzanja od 0-100 km/h sada smanjeno za pola sekunde, na 10,7 sekundi, a referentna vrednost preticanja od 80-120 km/h smanjena je za 0,4 sekunde, na 8,9 sekundi. Kada je reč o emisiji CO2, uticaj emisije je minimalan zahvaljujući novom sistemu koji postiže najbolje rezultate u klasi sa 103-122 g/km.
Ovi statistički podaci su samo jedan deo priče. Podjednako značajan je i uticaj na iskustvo vožnje. Performanse pogonskog sklopa i hibridne baterije su maksimizirane u verziji Hybrid 130. Sve to, zajedno s višim nivoom obrtnog momenta pri svim režimima rada motora, daje automobilu dinamičniji osećaj u vožnji i brže reagovanje prilikom ubrzanja i usporavanja što pridonosi uživanju za upravljačem, bilo da vozite gradskim ulicama ili na otvorenom putu. Pomoć motora kao odgovor na vozačevu upotrebu komande gasa poboljšana je radi pouzdanijeg upravljanja uz osećaj linearnog ubrzanja.
Agilne performanse automobila koje pružaju samopouzdanje dodatno su podržane sposobnošću njegove GA-B platforme, s osnovnim prednostima niskog centra gravitacije i veoma krute karoserije.
Novi pogonski sklop Hybrid 130 biće predstavljen u modelima viših paketa opreme, uključujući nove verzije Premiere Edition i GR SPORT. U ponudi će i dalje biti poznati hibridni sistem sa 116 KS/85 kW, sada dobro poznat kao Hybrid 115.
Hibridno-električni pogon je odlučujući faktor za ljude koji se opredele za kupovinu Toyote Yaris Cross. Sa svojom 100% hibridnom gamom i jedinstvenom ponudom u opciji s dva različita pogona, kupci sada imaju mogućnosti da zadovolje svoje potrebe izbora više nego ikada.
TIŠA VOŽNJA S MANJE BUKE I VIBRACIJA
Novi Yaris Cross koristi niz dodatnih rešenja radi smanjenja buke i vibracija.
Što se tiče buke motora, četiri ključne oblasti su bile u fokusu poboljšanja: na levu stranu nosača motora dodat je dinamički prigušivač; na usisno crevo postavljen je rezonator; unutrašnji prigušivač panela iza prednje komandne table umesto jednoslojne sada ima troslojnu strukturu; dodat je i sloj filca na gornji deo lučnog rama vetrobrana.
Za borbu protiv vetra i buke na putu sada su ugrađena deblja stakla vetrobrana, koja su predviđena i za prednja i zadnja bočna stakla.
POTPUNO DIGITALNO ISKUSTVO KORISNIKA
Pristup informacijama, povezanost i zabava transformisani su uvođenjem novog digitalnog korisničkog iskustva. To podrazumeva i ekran s vozačevim instrumentima koji se može konfigurisati i prilagoditi tako da odgovaraju željama vozača, baš kao i multimedijalni sistem koji je moćniji, s bržim odzivom i širim spektrom funkcija. Ekrani su vodeći u svojoj klasi po veličini: sedam ili 12,3 inča za vozačevu instrument tablu, i devet ili 10,5 inča za multimedijalni ekran osetljiv na dodir, u zavisnosti od paketa.
Ekran instrument table od 12,3 inča u visokoj rezoluciji sadrži brojčanike, informacije i grafiku s dobrom vidljivošću bez obzira na nivo osvetljenja. Vozač može da prilagodi izgled ekrana tako da odgovara njegovom raspoloženju ili prirodi putovanja podešavanjem četiri opcije prikaza: Smart, Casual, Sporty i Tough.
Verzija ekrana od sedam inča je standardna za pakete Mid i Mid+, a 12,3-inčna opcija je rezervisana za modele s visokim paketima GR SPORT i Premiere Edition.
Multimedijalni sistem Toyota Smart Connect osmišljen je za jednostavnu, intuitivnu upotrebu sa još bržim odzivom na komande zahvaljujući povećanoj računarskoj snazi. Njegove funkcije obuhvataju internet navigaciju kao standard, kao i „uvek povezan“ sistem koji pristupa najnovijim informacijama o putevima, situaciji u saobraćaju i zagušenjima kako bi omogućio bolje planiranje putovanja.
Poboljšan je i sistem za prepoznavanje glasa, s bržim i boljim odzivom, a ugrađeni glasovni agent „Hey Toyota“ može da prepozna prirodni, govorni jezik i zahteve. Na primer, recite „Hey Toyota, hladno mi je“ i sistem će automatski podići temperaturu na klima uređaju.
Osmišljeno je i lako povezivanje, s jednostavnom integracijom bežičnog pametnog telefona za Apple CarPlay i Android Auto aplikacije. Kao i kod Toyota Safety Sense sistema, multimedijalne nadogradnje i nove funkcije mogu se jednostavno preuzeti i instalirati preko interneta.
PAMETNI DIGITALNI KLJUČ ZA LAKŠI PRISTUP
Yaris Cross će, kao i novi Yaris, vlasnicima pružiti udobnost i sigurnost pametnog digitalnog ključa. Povezan sa MyToyota aplikacijom, do pet korisnika imaće pristup vozilu koristeći svoj pametni telefon. Digitalni ključ se može koristiti za zaključavanje, otključavanje i pokretanje vozila – bez potrebe da se telefon vadi iz torbe ili džepa.
Ključ je kompatibilan sa Apple i Android uređajima, a dostupan je kao standard za verziju Premiere Edition. Period od godinu dana povezanosti ključa je obuhvaćen nabavnom cenom automobila.
MyToyota aplikacija pruža i druge korisne funkcije, kao što su daljinsko zaključavanje/otključavanje, aktiviranje klima uređaja pre putovanja i aktiviranje trepćućih svetala da bi se lakše lociralo vozilo, na primer, na prometnom parkingu.
VIŠE BEZBEDNOSTI, MANJE STRESA U VOŽNJI SA SISTEMOM TOYOTA T-MATE
Toyota je odlučna u nameri da trenutnu generaciju Yarisa (hatchback) učini najbezbednijim malim automobilom na svetu, opremivši je obiljem aktivnih i pasivnih bezbednosnih rešenja i funkcija koje mogu da uklone najveći deo uobičajenog stresa tokom vožnje. Zato se Yaris Cross može pohvaliti svim prednostima sveobuhvatnog Toyotinog T-Mate paketa.
Toyota T-Mate je zajednički naziv za sve napredne funkcije koje čine automobil sigurnijim i jednostavnijim za vožnju i parkiranje. U novom Yarisu Cross sve te funkcije su poboljšane i dodatno proširene kako bi bile efikasnije nego ikad, uključujući tu i uvođenje najnovije generacije Toyota Safety Sense sistema. Ove karakteristike, često opcije s dodatnim troškovima ili jednostavno nedostupne na drugim B-SUV modelima, predviđene su kao standardna oprema u celoj gami Yaris Cross.
Novi multimedijalni sistem i modul za razmenu podataka (DCM) omogućavaju prijem ažuriranja softvera bežičnim putem. To znači da se Toyota Safety Sense i multimedijalne funkcije mogu neprimetno nadograditi, bez potrebe da automobil odvozite u servisni centar. Preuzimanja se mogu odvijati i dok se automobil vozi, a sve je spremno za instalaciju kada to odgovara vozaču.
Zahvaljujući novoj kameri i radarskom sistemu koji mogu da skeniraju dalje i šire nego ranije, omogućeno je veće polje za otkrivanje rizika od nesreća. Na primer, sistem za upozorenje na mogućnost sudara (Pre-Collision System - PCS) sada može prepoznati potencijalni čeoni sudar, ali i veliki broj predmeta i vozila na pravcu kretanja automobila, uključujući pešake, bicikliste, a od sada i motocikle.
Kontrola iznenadnog ubrzanja (Acceleration Suppression) je novi dodatak Toyotinom Safety Sense paketu. Funkcioniše tako što usporava svako naglo ubrzanje kada prepozna opasnost od sudara s vozilom ispred.
Proaktivna pomoć pri vožnji (Proactive Driving Assist - PDA) je još jedna nova funkcija, stvorena da pomogne u izbegavanju čestih opasnosti od nezgode kada vozite malom brzinom. Asistencija pri usporavanju obezbeđuje ravnomerno usporavanje kada vozač otpusti papučicu gasa kako bi smanjio brzinu dok se približava sporijem vozilu ispred ili ulazi u krivinu. Drugi element PDA jeste pomoć pri upravljanju, koji prepoznaje krivine na putu ispred i prilagođava silu upravljanja kako bi pomogao vozaču da osigura ujednačeno i stabilno skretanje.
Novi sistem za zaustavljanje u slučaju opasnosti (Emergency Driving Stop System - EDSS) u stanju je da pomogne vozaču u slučaju zdravstvenih problema ili ako je onesposobljen za vožnju. Ukoliko sistem detektuje da vozač nije izvršio nikakve komande – upravljanje, kočenje, ubrzanje – tokom određenog vremenskog perioda, oglasiće se zvučno upozorenje. Ako vozač ne reaguje ni tada, automobil će se lagano zaustaviti, aktivirati trepćuća svetla kao znak opasnosti i otključati vrata.
Toyota T-Mate takođe pruža zaštitu kada je automobil zaustavljen. S opcijom pomoći pri bezbednom izlasku iz vozila (Safe Exit Assist - SEA), vizuelni i zvučni sistem upozorenja pomaže u zaštiti od nenamernog otvaranja vrata na putanji drugog vozila i biciklista koji se približavaju sa zadnje strane. A, sistem koji služi kao podsetnik na lica ili stvari zaboravljene na zadnjim sedištima (Rear Seat Reminder System - RSRS) obavestiće vozača vizuelnim i zvučnim upozorenjima ukoliko je ostavio dete ili kućnog ljubimca na zadnjem sedištu, pomažući time da se izbegne rizik koji je poznat kao „pregrejani automobil“.
Pored svih ovih dodatnih funkcija, novi Yaris Cross je dobio dodatna unapređenja svojih već potvrđenih funkcija paketa Toyota Safety Sense. Adaptivni tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC) je revidiran kako bi brže reagovao i radio s prirodnijim osećajem. Na primer, kada drugo vozilo skreće u traku vašeg automobila, usporavanje je postepenije. Podešavanja udaljenosti između vozila su veća tako da vozač ima više izbora u skladu sa svojim željama, dok se sistem za smanjenje brzine u krivini aktivira ranije, dajući mogućnost ravnomerne kontrole brzine.
Adaptivnom tempomatu su pridodati novi sistemi za bezbednije preticanje: to su podrška za sprečavanje preticanja (Overtake Prevention Support ) koji sprečava nenamerno preticanje sa pogrešne strane vozila, kao i preliminarna kontrola usporavanja ili skretanja (Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control), koji pomažu vozaču da se ponovo bezbedno uključi u saobraćajnu traku odgovarajućom brzinom i na sigurnom rastojanju od ostalih vozila.
Upozorenje o napuštanju vozne trake (Lane Departure Alert - LDA) sada prepoznaje kada je vozač izašao iz trake dok pokušava da izbegne prepreku (pešaka ili druge učesnike u saobraćaju) i privremeno zaustavlja funkciju upozorenja. Funkcija za održavanje vozila u sredini trake (Lane Trace Assist - LTA) je prilagođena tako da je njen rad prirodniji. I pomoć za čitanje saobraćajnih znakova (Road Sign Assist – RSA) je bolja, pa je potreban samo jedan dodir za podešavanje maksimalne brzine kako bi se uskladila sa saobraćajnim znakovima na putu.
NOVI PREMIER EDITION SA JOŠ VIŠE STILA
Opušteni i savremeni stil kojim se Yaris Cross odlikuje snažno je uticao na kupce od samog lansiranja automobila, jasno dočaravajući karakter i sliku SUV-a koji je kompaktan i upravljiv na gradskim ulicama. Njegova vizuelna privlačnost je poboljšana novim prestižnim modelom ove game, verzijom Premiere Edition.
Ta verzija je dostupna u ekskluzivnoj, novoj Urban Khaki boji u dvobojnoj varijanti i s jedinstvenim, novim 18-inčnim tamnosivim, mašinski obrađenim aluminijumskim naplacima s pet paoka koji unapređuju dinamičan, snažan izgled. Unutrašnjost, štepovi presvlaka i dekorativne linije na instrument tabli i vratima usklađene su sa zelenom bojom karoserije. Dvobojne varijante s biserno platinum-belom i metalik srebrnim tonom su isto tako dostupne kao opcije.
Presvlake sedišta su takođe osvežene novim dezenom, a uvedena je mekana donja obloga instrument table u svim paketima. Nova opcija kleka plave boje dostupna je u celoj gami.
Napomena: svi podaci o performansama novog modela Yaris Cross podležu homologaciji. Konačne specifikacije biće potvrđene prilikom zvaničnog lansiranja vozila.
(Kurir.rs / Toyota)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore