"Tojota" je prekinula dominaciju ljutog konkurenta "nisana", čiji je model "sakura" prošle godine proglašen za Japanski automobil godine.

Ovoga puta krunisana je "tojota prijus" ("toyota prius"), a za njom idu BMW X1 (proglašen za uvozni automobil godine) i Honda ZR-V krosover.

Prema rečima glavnog inženjera "prijusa", revitalizacija ovog modela bila je "ekstremni slučaj" jer je Akio Tojoda, bivši šef "tojote", smatrao da je "prijus" otpisan i "zreo za penziju", i da bi trebalo da nastavi samo kao taksi vozilo.

2023priusphevdpl004.jpg
Foto: Toyota

Međutim, drugi inženjeri i planeri verovali su da "prijus" čeka bolja sudbina, pa su potpuno redizajnirali eksterijer i pod haubu dodali hibridni motor.

Kod najnovijeg "prijus" modela, podsetimo, osnovu hibridnog pogona čini dvolitarski benzinski motor maksimalne snage 111 kW (151 KS), uparen sa novim elektromotorom od 120 kW (163 KS).

U sadejstvu, obezbeđuju maksimalnu snagu sistema od 164 kW (223 KS), koji ovoj "tojoti" omogućava snažno ubrzanje, od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi.

OVO JE JAPANSKI AUTOMOBIL GODINE: Šef kompanije ga je otpisao, ali su ga penzije spasli inženjeri i UDAHNULI MU NOVI ŽIVOT (FOTO) Foto: Toyota

Tu je i baterija kapaciteta 13,6 kWh. Vreme punjenja baterije do 100 odsto kapaciteta na punjaču naizmenične struje (32A, 22 kW) traje četiri sata, dok se u zavisnosti od tempa vožnje može preći od 72 do 86 kilometara isključivo na električni pogon (EV mod, WLTP standard).

Nagradu Japanski automobil godine vode predstavnici iz 39 zemalja, koji svake godine biraju žiri od 60 osoba.

(Kurir.rs/ B92)

Bonus video:

00:15
DEČKO PARKIRAO AUTO U GARAŽI, DRUGI VOZAČI PRILAZILI ČUDOM DA SE NAČUDE: Ceo oblepljen papirićima a na njima samo 2 reči (VIDEO) Izvor: Instagram story/serbialive_beograd