Automatski menjači, utisak je, doživljavaju svoj vrhunac. U većini modernih automobila više nego zadovoljavajuće obavljaju ulogu koja im je namenjena, a o premijum vozilima da ne govorimo, iz generacije u generaciju sve su bolji i rade praktično bez greške, znatno su brži od manuelnih, dobro "čitaju" navike vozača i traju veoma dugo uz redovno održavanje.

Takođe, na ulicama je sve više električnih automobila, što neizostavno dovodi do promena navika kada su u pitanju menjači (većina EV ih i nema). Međutim, među vozačima i dalje ima onih koji su za "stare dobre manuelce".

Veliki brendovi pronalaze kreativne načine da zadrže kupce koji više vole manuelne menjače, a da istovremeno idu u korak sa razvojem novih tehnologija.

shutterstock-2176390205.jpg
Foto: Shutterstock

Tako smo, na primer, nedavno videli da "tojota" planira da patentira simulator manuelnog menjača za svoja električna vozila, koji može imati do 14 brzina, ali je debata o tome koji tip menjača je bolji je i dalje aktuelna.

Još uvek postoji značajan broj vozača kojima su manuelni menjači više prirasli srcu, pa proizvođači nisu radi da ih se "otarase" tako lako.

U komentarima napišite koji je po vama menjač bolji, automatski ili manuelni, i kakva su vaša iskustva u održavanju i pouzdanosti automatskih menjača.

(Kurir.rs/ B92)