"Tesla motors" povukla je sva vozila koja je prodala u SAD, a reč je o svim modelima od 2012. godine! Razlog za povlačenje je sistem koji pomaže vozačima da obrate pažnju kada koriste opciju autopilota.

Autopilot je ključni sistem i ključna stvar kod "Teslinih" vozila koji pomaže i omogućava vozilu da automatski upravlja, ubrzava, koči i da ostaje u traci, ali automobil bez vozača ne može da se vozi.

Međutim, testovi koji su rađeni otkrili su da je ovaj sistem moguće lako prevariti i da su vozači Tesla automobila zatečeni dok voze pijani ili sede na zadnjem sedištu. U Nacionalnoj ageniji za bezbednost saobraćaja na autoputevima kažu da su utvrdili da vozači uopšte ne obraćaju pažnju kada je taj sistem uključen i aktiviran.

modely-82.jpg
Foto: Tesla

S druge strane, iz kompanije "Tesla" navode da se ne slažu sa ovom analizom Nacionalne agencije, ali da će ipak ažurirati softver koji bi trebalo da unapredi dodatne kontrole i upozorenja vozačima dok koriste autopilota.

Ta odluka kompanije "Tesla" ne znači da će sada vlasnici vozila morati da odvezu negde svoje automobile s obzirom na to da je u pitanju automatsko i daljinsko ažuriranje softvera.

Odluku o opozivu vozila "Tesla", vlasnik kompanije Ilon Mask vidi kao potpuno anahronu i pogrešnu.

screenshot-20231123-222341.jpg
Foto: Printscreen/X

Šta je pokazala dvogodišnja istraga?

Nacionalna američka agencija za bezbednost saobraćaja počela je da istražuje "Teslin" autopilot pre više od dve godine zbog više od 10 nesreća u kojima je vozilo "Tesl"a u autopilot režimu naleteo na parkirana vozila hitne pomoći.

Agencija je otkrila da je od 956 vozila koja su pregledana, u 322 slučaja nađena veza sa softverom.

Senator Ričard Blumental, koji je jedan od inicijatora političkih pritisaka na kompaniju Tesla da poveća bezbednost svojih autonomnih vozila, kaže da Tesla preuveličava mogućnost autopilota i drugih funkcija. Na njegov poziv na nastavak istrage kako bi se otklonili svi dodatni bezbednosni problemi automobila te kompanije, u "Tesli" odgovaraju da se raduju nastavku saradnje kako bi se smanjio broj nezgoda na američkim autoputevima.

I dok iz kompanije najavljuju ažuriranje softvera u cilju dodatne kontrole i upozorenja vozačima dok koriste sistem autopilot, nije jasno šta će biti sa Teslinim automobilima koji se voze po Evropi i širom sveta.

Naime, kompanija nije odgovorila na pitanje da li će biti opoziva vozila i van SAD.

Kurir.rs / Euronews Srbija