Polovne gume su poslednjih godina sve popularnija opcija za brojne vozače. Iako neretko predstavljaju veliki rizik, vozači ih kupuju silom prilika jer na taj način pokušavaju uštedeti veliki iznos novca.

Ipak, jedno je jasno, polovne gume ne mogu biti kao nove. Iako privlače kupce diskontnim cenama, polovne gume u pravilu treba zaobilaziti u širokom luku. To je deo automobila koji je u direktnom kontaktu s podlogom i samim tim direktno utiče na sposobnost vozača da zakoči, skrene ili ubrza.

Ako ste već odlučili da kupite polovne gume, kupujte ih isključivo od proverenog prodavca, najbolje poznanika, kod kojih znate kako i koliko su se koristile. Dakle, ako vaš komšija ili poznanik želi zameniti svoje gume novima, a stare su malo ili minimalno potrošene, to je dobra prilika za kupovinu.

0802-shutter.jpg
Shutterstock 

Prodavce u oglasima ili radnjama koje prodaju polovne gume na veliko najbolje je zaobići jer ih niko ne kontroliše, a gume nabavljaju iz raznoraznih izvora sa sumnjivom istorijom.

Dodatan razlog je i činjenica da kupac zapravo nikada ne može znati kako su se gume koristile, u kojim uslovima i jesu li uopšte skladištene ili su stajale negde na otpadu, kao i da li imaju neka prikrivena oštećenja.

Gume mogu biti stare samo tri godine, ali ako su puno vožene ili loše skladištene, one će biti znatno lošije od npr. guma koje su stare sedam godina i dobro su skladištene i pažene. Iako svi proizvođači guma priznaju reklamaciju do pet godina na fabričke greške, loše održavanje vlasnika guma se nažalost ne ubraja u tu garanciju.

16988381181680434985-cacakaprilzamenagumafotorina3.jpg
RINA 

Kako prepoznati lošu polovnu gumu?

Staru gumu lako je prepoznati po njenoj ispucanosti. Takvi mali otvori znatno štete svojstvima gume. Ipak, brojni prodavci takvu ispucanost sakrivaju crnilima za gume. Ako vidite gumu koja je time namazana, prvo je operite da se skine crnilo.

Iako sama DOT oznaka (podatak o datumu proizvodnje) pokazuje koliko je guma nova, treba uzeti u obzir da ona nije sveto pismo. Naime, starost gume ne utiče na njena svojstva ako je ista dobro skladištena. Tako novija guma često može biti lošija od starije ako se loše brinulo o njoj.

Ako je guma u nekom trenutku bila probušena, a nemarni vlasnik se vozio na njoj, to je itekako vidljivo po unutrašnjosti gume. U samoj gumi videće se lagano taksiranje i mrvice, a linije kojima je ista prošarana iznutra, imaće tragove od naplataka.

(Kurir.rs/ Jutarnji list)