OVO JE 10 NAJNEPOUZDANIJIH ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Novo istraživanje pokazalo i pouzdanost u odnosu na DIZELAŠE I BENZINCE
Električni automobili imaju manje pokretnih delova od automobila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem (SUS motor), pa je samim tim i mogućnost da se nešto pokvari manja. Ipak, još uvek postoji puno električnih automobila koji su izuzetno osetljivi na kvarove.
Ovo su rezultati istraživanja nezavisne britanske potrošačke organizacije WhatCar. Anketirano je ukupno 21.732 vozača o pouzdanosti njihovih automobila starih do pet godina. Ukupno je obuhvaćeno 29 električnih modela.
Što se tiče pouzdanosti, oni su u poređenju s automobilima sa SUS motorima podjednaki, sa ocenom od 90,4 posto u 2022. i 90,9 posto u ovoj godini.
U istraživanju, svi vlasnici automobila zamoljeni su da prijave da li je njihov automobil imao kvar u poslednja 24 meseca. Pitali su ih gde se pojavio problem, koliko je popravka koštala i koliko je dugo automobil bio u radionici.
Nisu se svi električni automobili na testu pokazali dobrima, a ovo je deset najnepouzdanijih prema WhatCaru.
1. Porsche Taycan (2019.-danas). Čak 46 posto automobila u studiji pokvarilo se ove godine. Najviše nedostataka pokazali su klima uređaj i info-zabavni sistem. Sve popravke obavljene su besplatno, ali dva od tri automobila sa kvarom bila su u servisu više od nedelju dana.
2. Hyundai Ioniq Electric (2016-2022). Električna varijanta Hyundai Ioniqa imala je daleko više kvarova od benzinskih i hibridnih verzija. Baterija od 12 volti bila je najveći uzrok problema. Sve popravke obavljene su besplatno, ali je čak 60 posto vozila bilo u radionici više od nedelju dana.
3. MG4 EV (2022.-danas). Prošle godine 37,5 posto vlasnika MG4 suočilo se s kvarovima. Uglavnom se to odnosilo na probleme s karoserijom i na električni pogon. Osamdeset posto popravljeno je besplatno, dok se 20 posto vlasnika moralo nositi s računima od oko 1.100 do 1.600 evra, s tim da je 70 posto automobila bilo u servisu više od nedelju dana.
4. Kia EV6 (2021.-danas). Premda se samo 24 posto Kia pokvarilo, dugotrajne i ponekad skupe popravke opterećuju rezultat Kie EV6. Baterija od 12 volti i drugi električni sistemi sprečili su 64 posto vlasnika da nastave voziti, a 85 posto je bilo duže od nedelju dana u servisu, dok je 14 posto vlasnika dobilo račun između 800 i 1.600 evra.
5. Tesla Model S (2014-2022). Najčešći su problemi s karoserijom i unutrašnjim oblogama, kao i sa navigacionim i info-zabavnim sistemom. Tesla je platila 86 posto popravki.
6. Opel Corsa Electric (2023.-danas). Samo 7 posto Corsa se pokvarilo, što je dobar rezultat. Nažalost, 58 posto automobila zahvaćenih kvarom nije moglo nastaviti vožnju, a 44 posto bilo je u radionici duže od nedelju dana. Bilo je problema s akumulatorom, karoserijom, kočnicama i raznim električnim sistemima. Opel je platio popravke u svim slučajevima.
7. Renault Zoe (2019.-danas). Premda je samo 22 posto automobila imalo barem jednu grešku, 43 posto nije moglo nastaviti vožnju, a tri četvrtine automobila provelo je više od nedelju dana u radionici. Baterija od 12 volti opet je bila najveći problem. Takođe je bilo problema s klima uređajem, karoserijom, kočnicama i strujom koja nije povezana s motorom, ali svi automobili su popravljeni besplatno.
8. Volkswagen e-Up (2020.-danas). Iako je tek svaki peti e-Up pokazivao probleme, polovina automobila je stajala duže od nedelju dana u servisu. Tri četvrtine kvarova, poput klima uređaja, baterije, navigacionog i info-zabavnog sistema, popravljeno je besplatno, a ako je uopšte i bilo računa, troškovi nikada nisu prelazili 130 evra.
9. BMW i3 (2013-2022). Jedan od pet automobila doživeo je prekid rada, ali samo dve trećine problema rešeno je u roku od nedelju dana. Glavna problematična područja bila su karoserija, elektronika koja nije povezana s pogonom i oslanjanje. Iako je 77 posto popravki obavljeno besplatno, neki su vlasnici ipak platili između 330 i 1.700 evra za popravku.
10. Hyundai Kona Electric (2018.-danas). Četiri od pet modela Hyundai Kona Electric nisu pokazala nikakve nedostatke. Ali od modela koji su imali kvar, svaki treći bio je u servisu duže od nedelju dana. Popravke koštaju i do 850 evra. Bilo je problema s 12-voltnom baterijom, klima uređajem, kočnicama, unutrašnjim oblogama, kao i sa navigacionim i info-zabavnim sistemom. Račun je u 78 posto slučajeva platio Hyundai.
(Kurir.rs/ Revija HAK)
"SRBIJU I NJEN RAZVOJ NE SMEMO DA ZAUSTAVIMO" Oglasio se Vučić i poslao snažnu poruku: "Daću sve od sebe u naredne dve godine..." (VIDEO)