VOZILI SMO FORD KUGA HIBRID! Američki visoki napon je drugačiji, dizajn je stvar ukusa, a sa pogonom 4x4 može i na teške terene!
"Ford" se dobro snašao u svetu visokog napona, sve ostalo je dobro proveren brendovski sistem
Prva "ford kuga" bila je ubedljivo najlepša. Čuveni "kinetički dizajn", dinamične linije - sasvim drugačije i originalno za to vreme. Međutim, bila je skromnih karakteristika i nije naišla na ozbiljniji uspeh.
Sada "kuga" treće generacije ima najmoderniji, hibridni pogon, odlične performanse, atraktivnu unutrašnjost. Dizajn, međutim, nije upadljiv, ali za one čiji je ukus pogodila ima sve što treba. Doduše, pažljivijim pogledom uočavaju se atraktivne LED diode napred s kvadratnim sočivima, dok pozadi pojačavaju utisak spojler, stilizovana svetla i dvostruki izduv.
Na testu vozimo model FHEV, hibrid koji je proizvod saradnje "Forda" i "Tojote", dakle, proveren sistem. Osnova je 2,5-benzinac od 154 KS, koji radi po Atkinsonovom ciklusu, ali tu je i elektromotor od 125 KS, koji "Ford" ugrađuje u sve modele "kuge". Ukupna snaga je 190 KS. U praksi ostavlja solidan utisak, ide brzo iz mesta iako je ubrzanje do stotke korektnih devet sekundi.
Snaga se prenosi putem CVT automatskog menjača, što u praksi funkcioniše veoma dobro u našem modelu sa pogonom AWD. Sve to zarad performansi i potrošnje. U gradu pri malim brzinama "kuga FHEV" više eksploatiše elektromotor, pa imamo više kilometara na struju. Na auto-putu pri 130 km/h troši sedam litara, a elektromotor tek neznatno pomaže. Na kraju testa, od Beograda do Zlatibora, i nazad posle 500 pređenih kilometara, 100 je bilo električnih. Ne treba očekivati čuda na teškim terenima, ali pogon 4x4 uliva sigurnost ako siđete s asfalta.
Najviše nam se svideo ambijent u kabini. Plavo osvetljenje na 12-inčnoj instrument-tabli je atraktivno, mada srednji ekran infotejment sistema ima skromnih osam inča. Ipak, odlično je organizovan, a u fokusu su tri najbitnije funkcije, pa je krajnje praktičan. Materijali širom kabine su kvalitetni, volan je od perforirane kože. Umesto menjača imamo samo krug za izbor brzina, pa ostaje veliki broj polica za sitnice, telefon, čak i flaše srednje dimenzije.
Za svaku pohvalu su ponuda prostora i ergonomija. Vozač sedi veoma dobro, i to zahvaljujući elektronskom podešavanju u svim dimenzijama, uključujući deo za noge. Takođe, zadnja klupa se podešava, pa je prostor pozadi u osnovi izdašan, a može da se pomeri i tako obezbedi još mesta u gepeku. Tu su priključci za sve kablove, pa se lako može povezati i puniti.
Tu je i dugme za izbor modova vožnje - sport, sneg i eko. Upravljač je direktan, pa će se sportski nastrojenim vozačima svideti odlična veza sa asfaltom. Oduševljava vrhunska zvučna izolacija kabine, pa "kuga" klizi po asfaltu. Servo i ostale asistencije su veoma dobro podešene, pa je u gradu okretan, dok je dužina od 4,68 metara odlična mera zbog potreba parkiranja. Krug okretaja je, pomenimo, samo 11,5 metara.
Cena za testirani model u ST paketu premašuje neprijatnu četvorku, pa košta 43.490 evra, dok najjeftiniji hibrid košta korektnih 36.990 evra. Sve zajedno "kuga FHEV" može da bude i "mast hev".
FORD KUGA 2.5 FHEV
Benzinski motor: 2.488 ccm, 4 cilindra Snaga: 152 KS pri 5.500 obrtaja Elektromotor: 125 KS Ukupna snaga: 190 KS Moment: 200 Nm + 230 Nm Masa: 1.773 kg Menjač: automatski CVT Ubrzanje 0-100 km/h: 9,1 s Maks. brzina: 200 km/h Dužina/širina/visina: 4.630/1.880/1.680 mm Međuosovinsko rastojanje: 2.710 mm Prtljažnik: 581/1.481 l Potrošnja na testu: 6,9 l Rezervoar: 54 l
(Kurir.rs / M. Radulović)
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega