POVRATAK OTPISANIH! Lanča predstavila novi ipsilon, ide samo na struju, cena je PAPRENA, ali ovakav dizajn nije skoro viđen!(FOTO)
"Lanča" (Lancia) je godinama na izdisaju, ali sudeći po fotkama novog modela "ipsilon" (Ypsilon), vrlo je moguće da se digne iz mrtvih.
Novi Ypsilon koja će do kupaca stići sa blagim hibridom i kao potpuno električno vozilo. Računa na italijansku eleganciju dok se brend lagano širi Evropom. Lancijin stilski centar i dizajnerska kuća Cassina sarađivali su kako bi Ypsilonovom novom izdanju dali luksuzni putnički prostor. Lancia računa na italijansku eleganciju koja će pomoći svom novom Ypsilonu da se istakne u prepunom segmentu malih automobila. Treća generacija Lancie Ypsilon, prvi novi model brenda nakon više od decenije, a predvodiće ekspanziju premium brenda Stellantis izvan Italije, njegovog jedinog tržišta u ovom trenutku. Ypsilon će imati električnu i benzinsku verziju sa blagim hibridom.
Hečbek je predstavljen u sredu u Milanu u izložbenom salonu italijanske kuće za dizajn enterijera i nameštaja Cassina. Lancijin centro stile u Torinu i Cassina su sarađivali kako bi Ypsilonovom izdanju za lansiranje modela sa oznakom Cassina dali luksuzni putnički prostor za koji brend kaže da je poput elegantne italijanske dnevne sobe. Kabina takođe ima Cassina multifunkcionalni sto za kafu koji omogućava putnicima da dopune pametne telefone. Ovo je prvi put za unutrašnjost automobila, poručuje Lancia. Lancia će prodati 1.906 jedinica Cassina ograničene verzije samo u Italiji kako bi proslavila godinu osnivanja brenda (1906). Isporuke Ypsilona će početi u Italiji krajem maja, zatim u Holandiji i Belgiji pre leta, a u Francuskoj i Španiji u novembru. Prodaja u Nemačkoj će početi 2025. Cassina izdanje za lansiranje modela Ypsilon koštaće 39.500 evra u Italiji pre vladinih podsticaja.
Lancia Ypsilon je prvi Stellantis proizvodni automobil opremljen sa SALA (sound air light augmentation) infotainment sistemom proizvođača automobila koji radi na prilagodljivom sistemu zasnovanom na vidžetima, sa početnom stranicom koja služi kao centralizovana kontrolna tabla za zvuk, vazduh i svetlo. Njegova kontrolna tabla ima dva ekrana, instrument tablu od 10,25 inča i ekran infotejmenta iste dijagonale. Lancia kaže da je moderan stil enterijera i eksterijera Ipsilona usmeren ka ciljnom tržištu automobila – kupcima u starosnoj grupi od 40 do 45 godina koji su orijentisani na stil i tehnološke inovacije, pažljivi prema pitanjima životne sredine i osetljivi na najnovije trendove.
Lancia Ypsilon standardno ima pomoć vozača nivoa 2. Ovo uključuje delimične funkcije autonomne vožnje kao što su prilagodljivi tempomat sa mogućnošću zaustavljanja i kretanja, tehnologija održavanja udaljenosti vozila i centriranje trake. Sa dužinom od 4.080 mm, novi Ypsilon je 243 mm duži od modela prethodne generacije, što ga čini automobilom malog segmenta, dok je trenutni automobil, koji se proizvodi u Poljskoj uz Fiat 500, više mini automobil. Lancia naglašava Ipsilonovu „italijanitu“ (italijanstvo) iako će se mali hečbek proizvoditi u Stellantisovoj fabrici u Saragosi u Španiji, bez platforme koju je razvila Francuska.
Ypsilon će se proizvoditi zajedno sa Opel Corsa Electric i Peugeot e-208 na arhitekturi e-CMP2 bivše PSA grupe. Ipsilon sa svojim bratima i sestrama Opel i Peugeot deli električni motor od 154 KS i bateriju od 51 kWh. Ima domet od 403 km u WLTP kombinovanom ciklusu i baterija se može napuniti do 80 procenata kapaciteta od 20 procenata za 24 minuta ili može dodati domet od 100 km za 10 minuta. Raspon potrošnje energije je između 14,3 kVh i 14,6 kVh na 100 km. Blagi hibrid Ipsilon će imati motor od 100 KS sa menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Sportska verzija sa oznakom HF stiže 2025. Biće šira za 40 mm, sa pogonom od 240 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi. Ipsilon je prvi od tri nova Lancia automobila. Drugi će biti velika limuzina koja će biti lansirana 2026. godine, verovatno nazvana Gamma. Limuzina od 4700 mm će imati sportsku karoseriju i verziju sa pogonom na sva četiri točka. Biće izgrađen u Melfiju u Italiji na platformi Stellantis STLA Medium. Kompaktni automobil će uslediti 2028. Oba automobila će se prodavati samo kao električni modeli.
Kurir.rs /
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)