Električni automobili postaju ogroman problem u zemlji koja je bila među pionirima na evropskom tlu kada su EV u pitanju.

Reč je o Holandiji, koja već pati od značajnih problema u svojoj visokonaponskoj i niskonaponskoj mreži sa stalnim nestankom struje.

Evropska unija je odlučno rekla "ne" automobilima koji emituju CO2 od 2035. godine, ulažući sve u elektromobilnost. Danas, kada se građani EU suočavaju sa realnim problemima u smislu EV, slika o njima se menja.

profimedia0842125583.jpg
Utrecht Robin/ABACA / Abaca Press / Profimedia 

Visokonaponska električna mreža ne može da podnese više od trenutne potrošnje, a niskonaponska još manje, što uzrokuje neprekidne nestanke struje u četiri glavna grada zemlje tulipana.

Stanovnici Utrehta, Roterdama, Amsterdama i Haga izuzetno su nezadovoljni situacijom u kojoj se nalaze, a slično iskustvo imaju i neki gradovi u Nemačkoj.

Kompanija Stedin je najveći operater holandske elektroenergetske mreže i već je upozorila vladu da je situacija neodrživa. Ovo se posebno pogoršalo u Utrehtu, gde su otkrili da je tražnja za električnom energijom veća od kapaciteta mreže.

profimedia0791515353.jpg
ANP / ddp USA / Profimedia 

Hiljade domova zavise od toga, a u zelenoj tranzicionoj politici i poskupljenju ruskog gasa država je građane podsticala da gasne instalacije zamene električnim i toplotnim pumpama.

Sada kad je mreža preopterećena, jer je energetska infrastruktura deficitarna za rastući broj potrošača, svi se hvataju za glavu i prizivaju povratak "običnih" automobila.

Osim toga, većina vlasnika EV pune svoje automobile na javnim stanicama za punjenje kada odu s posla, uglavnom u večernjim satima, između 17.00 i 20.00.

profimedia0842124396.jpg
Robin Utrecht / Shutterstock Editorial / Profimedia 

Mrežni operater je upozorio vladu da bi za izbegavanje prakse sa nestankom struje bilo potrebno ugraditi više od 54.000 električnih transformatora i više od 100.000 kilometara novih instalacija, što je u kratkom roku nemoguće, pored toga što to neće dugoročno rešiti situaciju kada na putevima bude još više EV.

Stručnjaci zaključuju, ako danas u Holandiji ima skoro 450.000 električnih i elektrifikovanih automobila, što izaziva zagušenje na mreži, onda će 2035. godine kada prestane proizvodnja automobila sa SUS motorima, nastati prava katastrofa.

(Kurir.rs/ B92)