Sedam u avion, let Beograd-Ljubljana, krajnja destinacija je Bled... A tamo nas čeka novi kineski automobil koji treba da dokaže da motori sa unutrašnjim sagorevanjem nisu zamrli i da se za pristojnu sumu novca može dobiti jedan sasvim ozbiljan paket koji će zadovoljiti svoje kupce, pa i više od toga.

Razmišljam usput o detinjstvu i o automobilskim ikonama koje su na posterima krasile zidove moje sobe, modelima automobila koji su se našli u vitrini... Naravno, svi su imali motore na benzin ili dizel i neponovljiv dizajn... I svi su bili iz Italije, Nemačke, Francuske, Engleske, Amerike... Nigde Kineza...

mg-7507-50.jpg
Kurir 

Sada je došlo neko novo vreme, Kinezi polako osvajaju Evropu, kako sa električnim automobilima, tako i sa drugim vrstama pogona. Postavlja se pitanje ima li tome kraja i kakva sudbina čeka čuvene evropske proizvođače. Odgovor nije jednostavan, a činjenica je jedna - kineska vozila pre samo deset godina i sada ne mogu se porediti ni u kom smislu, napredak je toliko veliki, a cena više nego konkurentna da automobilsku poplavu sa dalekog istoka neće biti nimalo lako zaustaviti.

"Geely", kao jedan od najjačih kineskih proizvođača automobila i vlasnik čuvene švedske marke "volvo", spremio je za odabranu ekipu novinara iz Srbije ekskluzivnu priliku da se upozna sa novim adutom - novom generacijom kompaktnog terenca "coolray" zasnovanog na novoj modularnoj BMA platformi. Ovaj automobil je imao svoju evropsku premijeru na nedavno održanom Sajmu automobila u Beogradu, a sada smo imali priliku da ga po prvi put provozamo.

mg-7454-50.jpg
Kurir 

I već na prvi pogled desilo se "ono nešto". U ovom slučaju mislim na vizuelni dojam na ulici, u njegovom prirodnom okruženju, i na utisak koji govori "Ovi Kinezi se zaista ne šale, sve su bolji...". Dizajn je atraktivan i "trendi", nema tu neke revolucije, ali ima domišljato uklopljenih izlomljenih linija, "preloma" i izbočina čiji je naglasak na sportskoj eleganciji i imaju za zadatak da "coolray" bude dopadljiv SUV. Izdvajamo ubedljiv prednji deo na kom dominira velika maska hladnjaka nazvana "energy storm" koja je integrisana u branik, kao i "oštra" LED dnevna svetla. Zadnjim delom dominira veliki spojler na vrhu poklopca prtljažnika, kao i čak četiri izduvne cevi, koje stvaraju utisak da je reč o supersportskoj verziji koja ima barem 500 "konja". Dizajn spoljašnosti je, dakle, apsolutno uspeo i jedan je od aduta novog modela.

mg-7461-50.jpg
Kurir 

Takav utisak je bio i kada sam ušao u kabinu i našao se za volanom. Sve je odlično "upakovano", a rezak zvuk iz četvorocilindričnog turbo benzinca od 1,5 litara radne zapremine stavio je do znanja da je spreman za "igru" po bledskom krajoliku. Ispod haube su 172 konjske snage, a obrtni moment iznosi 290 Nm. Sistem startovanja je na dugme, pritiskam ga i malu ručicu automatskog DCT menjača sa sedam brzina i duplim kvačilom pomeram u D mod. Počinje vožnja i prvi više nego pozitivni zaključci. Automatski menjač radi zaista dobro, reaguje odlično na gas, promene stepeni su brze i nema "rupa" prilikom ubrzanja niti preticanja. Ubrzanje je ubedljivo, imao sam utisak da se ispred mene "vrti" barem 200 "konja". Fabrički je deklarisano 7,6 sekundi do "stotke", što je odličan rezultat, dok "geely" tvrdi da je kombinovana potrošnja goriva 5,8 litara na pređenih 100 kilometara.

mg-7465-50.jpg
Kurir 

Novi "coolray" pored tradionalnih modova vožnje SPORT, COMFORT i ECO ima i novorazvijeni SMART način vožnje, koji ovom živahnom terencu omogućava da "prepozna vozačke navike i stanje na putu, te aktivno prilagođava pogonski sklop kako bi pružio bolje iskustvo vožnje". Ovo nije bio samo prost citat iz kataloga već SMART zaista funkcioniše dobro i opšti utisak onih koji su imali prilike da malo duže voze "coolray" jeste da im je upravo taj mod vožnje omiljeni.

mg-7525-50.jpg
Kurir 

Preglednost je takođe veoma zadovoljavajuća, komande su pažljivo postavljene i sve je na dohvat ruke. Tu je velika digitalna tabla koja se sastoji iz dva segmenta. Iza volana je smeštena LCD instrument tabla veličine 10,25 inča, dok je sa desne strane ekran osetljiv na dodir od 12,3 inča. Ono što se izdvaja u kabini jesu udobna sediša koja su napred urađena u atraktivnom sportskom stilu, lepo oblikovan volan sa višestrukim komandama, a ne mogu da ne pohvalim odluku proizvođača da ostavi niz klasičnih prekidača za važne komande, ispod otvora za ventilaciju, što eliminiše nužnost pipkanja i traženja po ekranu tokom vožnje. Znamo koliko to može biti nebezbedno...

Deo standardne opreme koji je posebno impresionirao mene i druge kolege je zaista odličan HD sistem kamera koje prate orkuženje automobila i to verno prikazuju vozaču na ekranu, tako da uvek znate gde ste i da li se u blizini nalazi neka prepreka. Iz "Geely-ija" navode da je to panoramski prikaz od 540 stepeni koji omogućava pogled i ispod vozila, napred i pozadi. Zapremina pritljažnika, inače, iznosi 330 litara prema proizvođaču, ali je utisak da je taj prostor veći.

mg-7496-50.jpg
Kurir 

Što se tiče ostatka standardne opreme, bezbednosne, vizuelne i u smislu udobnosti, lista je dugačka. Pomenućemo samo deo toga - aluminijumske felne od 18 inča, automatski sistem prednjih LED svetala, automatski klima uređaj, grejanje obruča upravljača, kožna sedišta, električno podešavanje vozačevog sedišta, grejanje prednjih i zadnjih sedišta, bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese, HAC sistem pomoći prilikom kretanja na uzbrdici, TPMS sistem nadzora pritiska u gumama, AEB sistem automatskog kočenja u nuždi, LDW sistem upozorenja na napuštanje vozne trake, BSD sistem upozorenja za vozila u mrtvom uglu, automatsko parkiranje vozila, panoramski krov, elektro podesivi, grejani i sklopivi spoljašni retrovizori, ambijentalno LED osvetljenje u 72 boje i još mnogo toga.

EVROPO, SPREMI SE, STIGAO JE NOVI KINESKI ADUT! Vozili smo SUV "geely coolray", "naoštreni" benzinac je TRŽIŠNI HIT, a tek cena... Autor: Kurir

Novi "geely coolray" se poziconira kao vozilo u "high end" SUV B-segmentu sa tendecijom da privuče i kupce iz SUV C-segmenta... Kako će se ovaj automobil pokazati tokom upotrebe na duži vremenski period to ne možemo sada da znamo. Ali jedno znam sigurno - u pomenutom segmentu sa takvom opremom i karakteristikama za cenu od 26.990 evra, odnosno 28.490 evra za vozilo sa specijalnom "kameleon" lavander sivo-ljubičastom bojom koja menja nijansu u odnosu na svetlost, novi "geely coolray" predstavlja ozbiljnog "igrača" koji se gotovo suvereno "šepuri" pred konkurencijom.

Evropo, spremi se, novi "ratnik" iz Kine je stigao i sa sobom nosi moćno "oružje"!

(Kurir.rs)