Novi iveko stralis u Srbiji, kamion koji uči vozača
BEOGRAD - Novi "iveko stralis haj-vej" (iveco stralis Hi-Way), okitio se titulom Evropski kamion godine 2013. (International Truck of the Year). Tim povodom, kompanija "Vest trak" (West truck Beograd) predstavila je ovaj teški kamion srpskom tržištu u njihovim prostorijama na Novosadskom putu.
Reč je o tegljaču koji je načinio najveći napredak kada je reč o putnoj efikasnosti iz nekoliko različitih perspektiva, pre svega na planu ekonomičnosti potrošnje goriva, komfora i ekologije. Na konferenciji za medije u prvi plan je stavljena redukcija troškova vlasništva, kao i sistem za smanjenje emisije štetnih gasova HI-eSCR, koji je razvijen u pogonima FTP Industrial (Fiat powertrain).
- Za prvu godinu predviđena je celokupna garancija, dok trogodišnja garancija važi za motor i pogonsku grupu. Premda je ranije bilo problema sa turbinom, sada su nedostaci ispravljeni, a garancija na turbo-punjač je pet godina ili 700.000 kilometara - rekao je Miloš Lalović, iz "Iveka".
Ušteda najmanje četiri odsto
Celokupni troškovi eksploatacije novog "stralisa" smanjeni su za najmanje četiri odsto, a ušteda može biti i veća, zavisno od načina esploatacije.
Kada je reč o izmenama, vidljiv je novi suncobran, sa integrisanim LED svetlima. Maska hladnjaka dizajnirana je tako da je na maksimalan način iskorišćena za potrebe hlađenja motora. Dostupni su i bi-ksenon farovi, što u saradnji sa prefinjenim sistemima predstavlja značajno povećanje bezbednosti, dok je ESP odranije standard.
Materijali u kabini su novi i kvalitetniji, dok su komande na tasterima utisnute na konzoli. Sedišta su potpuno nova, a opcionalno se mogu naručiti sa sistemom za hlađenje i grejanje. Kabina ima čak 32 pregrade, među kojima i frižider zapremine čak 35 litara. Takođe, krevet sada leži na drvenim prečagama, što je doprinos u korist komfora vozaču. Komandama navigacije (prilagođenim kamionima) rukuje se preko sistema "Iveconnect" pritiskom na dodir.
Tač skrin u kabini
Novi "stralis" opremljen je gotovo svim elektronskim sistemima poslednje generacije. U slučaju kvara dovoljno je pritisnuti dugme na tač-skrin ekranu. Signal se šalje direktno u centralu u Torinu, gde se defekt dijagnostikuje i šalje se mobilna ekipa koja stiže u roku od 45 minuta. "Stralis" je takođe opremljen sistemom nadzora trake na putu (Lane assist), tu je i pomoć pri kretanju na uzbrdici.
"Stralis" je opremljen motorima koji zadovoljavaju Evro 5 i Evro 6 standarde, a u ponudi je i sa automatskim menjačem.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega