Opremljen je prefinjenim elektronskim sistemina, među kojima i menadžment vožnje koji svakog dana izbacuje podatke o načinu eksploatacije kako bi šofer video gde greši u stilu vožnje
Novi iveko stralis u Srbiji, kamion koji uči vozača Autor: Kurir

BEOGRAD - Novi "iveko stralis haj-vej" (iveco stralis Hi-Way), okitio se titulom Evropski kamion godine 2013. (International Truck of the Year). Tim povodom, kompanija "Vest trak" (West truck Beograd) predstavila je ovaj teški kamion srpskom tržištu u njihovim prostorijama na Novosadskom putu.

Reč je o tegljaču koji je načinio najveći napredak kada je reč o putnoj efikasnosti iz nekoliko različitih perspektiva, pre svega na planu ekonomičnosti potrošnje goriva, komfora i ekologije. Na konferenciji za medije u prvi plan je stavljena redukcija troškova vlasništva, kao i sistem za smanjenje emisije štetnih gasova HI-eSCR, koji je razvijen u pogonima FTP Industrial (Fiat powertrain).

- Za prvu godinu predviđena je celokupna garancija, dok trogodišnja garancija važi za motor i pogonsku grupu. Premda je ranije bilo problema sa turbinom, sada su nedostaci ispravljeni, a garancija na turbo-punjač je pet godina ili 700.000 kilometara - rekao je Miloš Lalović, iz "Iveka".

Ušteda najmanje četiri odsto

Celokupni troškovi eksploatacije novog "stralisa" smanjeni su za najmanje četiri odsto, a ušteda može biti i veća, zavisno od načina esploatacije.
Kada je reč o izmenama, vidljiv je novi suncobran, sa integrisanim LED svetlima. Maska hladnjaka dizajnirana je tako da je na maksimalan način iskorišćena za potrebe hlađenja motora. Dostupni su i bi-ksenon farovi, što u saradnji sa prefinjenim sistemima predstavlja značajno povećanje bezbednosti, dok je ESP odranije standard.

Materijali u kabini su novi i kvalitetniji, dok su komande na tasterima utisnute na konzoli. Sedišta su potpuno nova, a opcionalno se mogu naručiti sa sistemom za hlađenje i grejanje. Kabina ima čak 32 pregrade, među kojima i frižider zapremine čak 35 litara. Takođe, krevet sada leži na drvenim prečagama, što je doprinos u korist komfora vozaču. Komandama navigacije (prilagođenim kamionima) rukuje se preko sistema "Iveconnect" pritiskom na dodir.

Tač skrin u kabini

Novi "stralis" opremljen je gotovo svim elektronskim sistemima poslednje generacije. U slučaju kvara dovoljno je pritisnuti dugme na tač-skrin ekranu. Signal se šalje direktno u centralu u Torinu, gde se defekt dijagnostikuje i šalje se mobilna ekipa koja stiže u roku od 45 minuta. "Stralis" je takođe opremljen sistemom nadzora trake na putu (Lane assist), tu je i pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Veliku novinu predstavlja sistem DAS (Drivin attention support) koji detektuje mikropokrete volana, što je indikator nedovoljne prisutnosti vozača, odnosno mogućeg spavanja za volanom. U tom slučaju preduzimaju se koraci kako bi se vozač probudio i sugeriše se odmor. Ekskluzivu predstavlja program menadžmenta vožnje, (Driving style evaluation), koji na osnovu parametara procenjuje na koji način vozač eksploatiše kamion, odnosno da li vozi stilom koji će doprineti uštedi goriva. Sam vozač tako ima svog "ličnog trenera" kako bi znao da li na pravilan način vozi i time doprinosi smanjenju potrošnje.
"Stralis" je opremljen motorima koji zadovoljavaju Evro 5 i Evro 6 standarde, a u ponudi je i sa automatskim menjačem.
pan0565.jpg
Kurir 

http://www.youtube.com/watch?v=w8WOQIgG6MU