Pored toga što se vozi lako kao automobil, "kanter" sa hibridnim pogonom stiže u delove grada u kojima važe ekološke restrikcije

„Dajmler“ je predstavio laki kamion „fuso kanter“ u hibridnoj varijanti, koji je ekipa Kurira imala prilike da vozi po ulicama Diseldorfa.

Okrećemo ključ i palimo dizel agregat koji puni baterije. Ubacujemo u D (moguće je i manuelno šaltanje), posle čega na skromnom displeju piše „3D“. Ovo je optimalna brzina s obzirom na podršku elektromotora (garancija 10 godina). Iznenađuje mekoća komandi, pre svega volana. Iako ne vozimo kamione svaki dan, „fuso kanter“, čini se, mogu da voze i apsolutni početnici.

Pomoću ogromnih retrovizora vidi se sve. „Kanter“ ubrzava lagano i ravnomerno, a čim pustimo pedalu gasa, pali elektromotor, koji praktično ima ulogu tempomata. Tako se pri 50 km/h vozi bez pomoći dizela. Čim se pusti gas, kamion puni baterije i koči sa efektom ritardera.

„Kanter“, inače, ima tri verzije šasije, nosivosti 3,5, 6,0 i 7,5 tona. Uz hibridnu verziju tu su i dizeli od 130, 150 i 175K. „Kanter“ je, inače, prvo komercijalno vozilo koje su japanski novinari nagradili priznanjem Good Design Award 2010 .

http://www.youtube.com/watch?v=X5rV_xzLFJM