Opel adam: Grom iz vedra neba
Spektakl može da počne!
Adam Opel je osnivač fabrike sa znakom munje, a novi model zove se „opel adam“. Pa kakav onda može da bude? Mnogo dobar, blago rečeno. Razmišljali smo koji je scenario prethodio pravljenju jednog od najboljih „opela“ do sada i izdvojili smo dva:
Scenario 1 - Direktor je okupio inženjere i rekao im: „Ovaj auto zvaće se ‘adam’, po našem osnivaču. Zato ima sve da pršti, je l’ jasno!“
Scenario 2 - Auto je napravljen pod radnim imenom. Direktor ga je provozao i u euforiji uzviknuo: „Ovaj auto zvaće se ‘adam’!“
Možda i nije bilo tako, ali euforični smo bili na međunarodnoj prezentaciji u Lisabonu, jednom od najlepših gradova Evrope. Očekivali smo dosta od „adama“, ali ne toliko. Kompaktan automobil, kratak hod menjača, šest brzina, vrhunski „mesnat“ volan, mekane komande, odlična stabilnost na putu... To su faktori koji ovde grade sreću.
I visoki vozači odlično sede.
Radijus pomeranja sedišta je velik. Nekim čudom i pozadi ima mesta za još dvoje. „Adama“ se ne bi postideo ni Sport-Bili! Držimo se za debeli volan. Lako se vrti, a na raspolaganju je i opcija „siti“, koja po potrebi pojačava servo asistenciju. Vozimo 1,4-benzinac sa 87 konjskih snaga. Ne štedimo gorivo, pa na računaru piše da je potrošnja oko osam litara.
Daleko od fabrički deklarisanih 5,1 na 100 km, ali drugi put ćemo štedeti. Uživamo na svakom putu, u svakom skretanju, parkiranju...
Dizajneri su vrhunski odradili posao. Izdvajamo „ploveći“ krov. Kažu da inspiraciju nisu tražili u retro stilu nego su se bacili na prezent i futur. Ne može im se zameriti, jer auto izgleda brutalno.
Jedna od najbitnijih stvari. „Adam“ se može personalizovati na bezbroj načina. Kupac bira sve boje, napred i unutra, može da lepi razne detalje. Finale je panorama krov koji može da emituje sliku, recimo, vedrog neba, čak i kad je napolju noć, kiša... U Lisabonu je na raspolaganju bio 41 „adam“ i nijedan nije bio isti...
Oprema je nepregledna, a sve što se naplaćuje nije skupo. Recimo, multimedijalni sistem košta 300 evra! Sve zajedno, početna cena od 11.500 (u Nemačkoj) nije visoka. „Adam“ je urbana faca i dokazuje da se trend-set ne plaća uvek zlatom. Spreman je da povede revoluciju jer se odlično vozi i jedan je od najlepših automobila do sada. Prodaja u Srbiji počinje u januaru 2013.
Auto se sam parkira
„Adam“ pruža vrhunske tehnologije iz viših segmenata. Novi informativno-zabavni sistem (IntelliLink) integriše smartfon (android i iOS). Ima novu generaciju parking asistenta (doplata 580 evra), koji automatski parkira automobil. Sistem registruje parking mesto i obaveštava vozača. On treba samo da kontroliše komande gasa i kočnice, dok kompjuter upravlja volanom.
Stiže iz Nemačke
„Adam“ je razvijen i proizvodiće se isključivo u Nemačkoj. „Opel“ je jedini proizvođač automobila koji je doneo takvu odluku za mali auto. Ukupno 190 miliona evra uloženo je u početak proizvodnje, od čega je 120 miliona otišlo u samu fabriku u Ajzenahu. „Adam“ će prvo biti ponuđen sa tri efikasna benzinca. Prvi je 1,2 sa 70 KS, a tu su i 1,4 sa 87 ili 100 konjskih snaga.
Grejanje volana
Radi veće udobnosti pri vožnji u hladnim vremenskim uslovima, „adam“ može biti opremljen i volanom s grejanjem - što je još jedna inovacija u A segmentu. Upravljač zagreva ruke za jedan minut. Kada je grejanje uključeno, čitav obruč upravljača se zagreva, ali se toplota brže raspoređuje u glavnim oblastima hvatanja rukama, oko bočnih kraka. Temperatura upravljača dostiže oko 32 stepena Celzijusa za svega nekoliko minuta. Zagrevani upravljač uvek dolazi u kombinaciji sa zagrevanim prednjim sedištima. Ovaj paket se dobija za svega 350 evra.
Dodatna oprema
Zanimljivo je to da informativno-zabavni sistem košta samo 300 evra, a zvezdani plafon osvetljen sa 64 LED sijalice, koje stvaraju utisak zvezdanog noćnog neba, za samo 380 evra!
Majstor i van asfalta
Sa šasijom koja nudi agilnu dinamiku vožnje, „adam“ se ne oseća kao kod kuće samo na gradskim ulicama već i na seoskim putevima. Kompaktno međuosovinsko rastojanje od 2.311 mm kombinovano je sa impresivno širokim hodom točkova od 1.472 mm spreda i 1.464 mm pozadi, što mu daje čvrst stav na putu i obezbeđuje odličnu stabilnost.
Kompjuter koči auto
Kontrola krstarenja (tempomat) uključuje novu funkciju graničnika brzine, koja je od naročite pomoći u gradskom saobraćaju i omogućava podešavanje maksimalne brzine od 30 km/h naviše. Ona upozorava vozača pomoću displeja kada dođe do prekoračenja izabrane brzine. Ovo vozačima olakšava da se pridržavaju ograničenja brzine od 30 ili 50 km/h u urbanoj sredini.
Tempomat i ESP standardni
Funkcija „ESP plus“ najnovije generacije takođe je standardna na svim modelima „adama“. Dolazi u kompletu s mnogim potfunkcijama, poput ABS, elektronskom raspodelom kočione sile, kontrolom kočenja pri ugaonom kretanju i podršci pri kretanju uzbrdo.
„Opel adam“
Benzinski motori
1,2 70 KS (0-100 km/h 14,9 s) maks. brzina 165 km/h
1,4 87 KS (0-100 km/h 12,5 s) maks. brzina 176 km/h
1,4 100 KS (0-100 km/h 11,5 s), maks. brzina 185 km/h
Dužina/širina/visina: 3.698/1.720/1.484 mm
Prtljažnik: 170
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič