Adut „Tojote“ u C segmentu prati trendove, izgleda snažno i kompaktno, dok je monotonija koja je nekad vladala u kabini potpuno razbijena

Sad liči na samuraja!
Dočekao nas je na vetrovitoj lisabonskoj obali Atlantika, i iako se mnogo promenio, dobio lepše, markantnije i namrštenije crte lica, ipak smo uspeli da ga prepoznamo. „Tojotin“ adut, novi „auris“, potpuno je spreman za najžešću bitku u auto-industriji - u C segmentu, gde opstaju samo najjači.

Sporna reklama

Oko njega se letos podiglo mnogo prašine, i to posle kontroverzne reklame u kojoj se pojavljuje transseksualni model iz Izraela. Dakle, sumnje nema, „Tojota“ igra na potpuno novu kartu. Ekipa Kurira je imala ekskluzivnu priliku da ga provoza među prvima u Evropi.

Krivudava auto-strada duž obale koja se prostire zapadno od Lisabona bila je gotovo idealna da vidim šta novi „auris 2.0 D4D“ može da pokaže. Čim sam uhvatio volan, shvatio sam da će njegovim unutrašnjim dizajnom i položajem sedenja biti zadovoljni i oni mlađi, koji od automobila traže nešto više od tradicionalne japanske pouzdanosti i kvaliteta. Doduše, „auris“ koji sam dobio bio je napucan opremom, imao je sve što se poželeti može.

Uključujem muzički sistem, zvuk je odličan, a lep ženski glas iz navigacije saopštava mi gde da vozim. Super. Dodajem gas i osećam poznati potisak u leđa, svojstven komon rejl turbo-dizelašima.
- Jesi li siguran da je ovo dizelaš? - šali se kolega na suvozačevom sedištu.

Lakši i brži

Zaista, čini se da je ispod haube neki benzinac, ni traga od prepoznatljivog zvuka dizela. Dakle, zvučna izolacija je sjajna. Kreću prve krivine, „auris“ ih fantastično „pegla“, udoban je, ali opet dovoljno tvrd da se izbegnu neugodna ljuljanja pri nešto agresivnijoj vožnji. Stižemo na auto-put, motor je vrlo elastičan, ubacujem u šestu brzinu i na 2.000 obrtaja brzinometar pokazuje skoro 130 km/h. Brže ne smem, neću da me juri portugalska policija. Ipak, osećam da 124 konja mogu još mnogo, i to bez ikakvog mučenja. Izgleda da je sve tačno, ovaj „auris“ je lakši, aerodinamičniji, bolje leži, pošto je niži za 5,5 centimetara, a i povratna informacija na volanu je izraženija nego kod prethodnog modela.

Novi „auris“ je sve samo ne dosadnjikav, kako su neki okarakterisali prethodnu verziju. Nije ni čudo što „Tojota“ sada cilja i na populaciju mlađih porodičnih ljudi. Jedina nedoumica je kako će se Japanac boriti s poplavom malih snažnih turbo-benzinaca.
Ali, na kraju krajeva, da nisu dobri, zar bi bili apsolutni vladari C segmenta sa čak 39 miliona prodatih primeraka čuvene „korole“?

Može i na struju

Prethodni „auris“ bio je prvi automobil C segmenta koji je, pored palete standardnih agregata, imao i opciju hibridnog pogona. Zapravo, čuvena japanska kompanija planira da na tržište izbaci trećinu vozila sa benzinskim pogonom, trećinu s dizel-motorima i trećinu hibrida. I ovde je reč o 1,8-litarskim benzinskim motorom u kombinaciji sa odgovarajućim unapređenim elektrosistemom - Hibrid sinerdži drajv.

Tojota Auris

2.0 D4D
Motor: 4-cilindrični
Zapremina: 1.998 kubika
Snaga: 124 KS, 3.600 o/min
Momenat: 310 Nm, 2.450 o/min
Maksimalna brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0-100: 10,0 s
Prosečna potrošnja: 6,5 l
Masa: 1.320 kg
Prtljažnik: 360 litara
Cena: 20.300 evra

Iznad je samo nebo

Novi „auris“ nudi i najveći panoramski krovni otvor u klasi - Skyview. Uopšte, novi dizajn enterijera i materijali ostavljaju mnogo bolji utisak. Koža volana i ručice volana je veoma kvalitetna, sa atraktivnim „bejzbol“ štepom. Prostor za kolena putnika je veći za 20 mm, a prtljažnik ima kapacitet od 360 litara.