Majstori u Kragujevcu rade odlično, to je za nas najvažnije. Za ostalo su se pobrinuli „Fijatovi“ dizajneri i inženjeri

Svetski, a Šumadinac!
Udruže se Italijan i Srbin i dobije se Nemac - „fijat 500L“. Kragujevčani, naime, rade po bavarskom standardu. Sada su internacionalci, pa smo na Kurirovom testu u fokus stavili spojeve i završnu obradu. Tu nema greške, što je ohrabrujuće za naše radnike, ali i za partnere iz „Fijata“. Bravo, majstori, samo tako nastavite!

Efektan spoj

Spoljašnjost srpskog „fiće“ potpisuje italijanski dizajn. Iako je prošlo 10 meseci otkad ga je svet video u Ženevi, i ovih dana je u centru pažnje. Trenutno je jedan od najlepših automobila na svetu, iako je naslednik „multiple“, jednog od najružnijih. Efektan spoj retro linija s modernim elementima svetlosnih grupa i igra bojama (spoj bele i crne u modelu s testa) rezultirao je novom pobedom dizajnerske škole s Apenina! Iako je zvanično član porodice 500, s klasičnim „fićom“ nema nikakve veze osim po obliku farova. Revoluciju donosi dvostruki A stub, u sredini ispunjen staklom, čime je potpuno poništen mrtav ugao. Iako se na slikama to ne vidi, „fijat 500“ subjektivno izgleda mnogo veće, poput krosovera.

Kabina je megalomanska. Košarkaška petorka može da se vozi u jednim kolima. Čak i kada je vozač visok, pozadi ostaje pregršt prostora. Enterijer je okupan svetlošću jer dominiraju staklene površine. Posebno hvalimo dizajn presvlaka za sedišta. Sve zajedno pravi veseli ambijent. Hvalimo i multimedijalni sistem (jukonekt) jer su sve komande logične. Zameramo dizajn instrument-table, koja, posebno noću, unosi monotoniju. Potrebno je staviti kolorne ekrane kada dođe red na restilizaciju. Komande su elektrifikovane i sve se završava pritiskom na dugme.

Dobro poznati dizel

Pod haubom je čuveni 1,3 dizel sa 85 KS. Ne pokazuje sportske ambicije, ali snaga je sasvim dovoljna za grad. Stabilnost je solidna, kočenje vrhunsko (36 m sa 100 km/h), a uvijanje karoserije minimalno. Velika šteta što nema šestu brzinu, što bi bilo idealno za duža putovanja, a zameramo i dugačak hod manuelnog menjača. Potrošnja je očekivano niska. Bez štednje troši šest gradskih litara nafte, a nije problem napraviti prosek ispod 5,5 litara. „Fijat 500“ vozi se veoma lako zahvaljujući mekanim komandama, a čak ima i „siti“ režim volana.

Početna cena u Srbiji je konkurentnih 13.490 evra, oprema je bogata u osnovnoj varijanti, ali potrebno je doplatiti za klima-uređaj. Ukupno, vrline daleko prestižu mane.

500 L

Motor: 1.248 ccm
Snaga: 85 KS, 3.000 o.
Moment: 201 Nm, 1.500 o.
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,6 s
Maks. brzina: 166 km/h
Dužina / širina / visina:
4.147 / 1.784 / 1.665 mm
Međuos. razmak: 2.612 mm
Prtljažnik: 343 / 400 / 1.310 l
Masa: 1.245 kg
Rezervoar: 50 l
Potrošnja na testu: 6 l
Osnovni model: 13.490 evra
Dizel 1,3: 15.490 evra

Četiri paketa opreme

Kupcima su na raspolaganju četiri paketa opreme: pop, pop star, izi i laundž. Osnovni model, pop (sa 1,4; 13.490 evra) ima servo podesiv u obe dimenzije, centralno daljinsko zaključavanje, ESP, ABS, ASR, MSR, hil-holder, prednje i bočne vazdušne jastuke, zavese, branike u boji vozila, prednje elektropodizače, start-stop sistem (serijski za 1,3 MJTD sa testa i tvin-er).

Motori

„Fijat 500L“ pokreću dva benzinska motora - 0,9-litarski turbo s dva cilindra ima 105 konjskih snaga. Drugi, oktanac 1,4, raspolaže s 95 KS. Dizel 1,3 ima 85 KS, dok se kasnije očekuju jače verzije.