„Mercedesovi“ kamioni hvale se trostrukim A. Posle „aktrosa“ i „antosa“ dolazi „aroks“, specijalista za teške uslove rada
KAD JE TEŠKO - AROKS: Novi Mercedesov teškaš! Autor: undefined

A-ekipa!
„Aktros“ je legenda, nedavno smo upoznali „antos“...Mercedes“ sada lansira još jednog teškaša, čije ime počinje sa „A“. Nova zvezda zove se „aroks“! Dobio je ime od slova „A“, koje se ne dovodi u pitanje, i reči „rok“ - stena! Novi radnik namenjen je za zadatke na kratkim relacijama u teškim uslovima rada, kao što su gradilište, teški tereni, nasipi, blatnjave podloge... Fine radove, odnosno asfalt, ostavio je svojim rođacima.

„Aroks“ je dostupan u 14 varijanti, ima motore od 238 do 625 KS (evro 6) i može biti sa dve ili četiri osovine. Na svetskoj premijeri u Minhenu, kojoj je prisustvovala ekipa Kurira, upao je u oči sjajan dizajn. Međutim, važnije od toga jesu dve karakteristike - efikasnost i snaga. Maksimalna masa je od 18 do 41 tone, a u ponudi je sedam kabina, što je ukupno 14 verzija.

Premijere u klasi

„Aroks“ donosi i premijere. Tu je elektro-hidraulični upravljač, hidraulični pogon prednje osovine, koji na teškim terenima zamenjuje stalan pogon na prednjoj osovini... Dostupan je kao truk, kiper i prikoličar. Motori „blutek“ evro 6 uz turbo i interkuler obezbeđuju veliku vučnu snagu pri niskim obrtajima. Maksimalni momenti od 1.000 Nm do 3.000 Nm postižu se pomoću četiri motora - 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l, a po prvi put tu je i 15,6 litarski novi agregat OM 473!

„Aroks“ postavlja još jedan standard - novi automatizovani menjač „mercedes paueršift 3“, koji je deo osnovne opreme!

Pored toga, na raspolaganju je pogon u rasponu od 4x2 do 8x8 u modelu sa četiri osovine. Kao dopuna kompaktnim širokim kabinama u S, M ili L verziji, novi „aroks“ može biti opremljen sa još prostranijom 2,5 m širokom kabinom.

Smanjena masa

Dizajn je nepogrešiv i izdvaja se rešetkom hladnjaka s takozvanim kašika-zub izgledom, a tu su i čelični elementi na branicima, robustan radijator... Novi „aroks louder“ ima smanjenu masu, pa je težina praznog vozila samo 9.250 kg, što im omogućava nosivost od čak osam kubnih metara betona.

Aroks

Motori: 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l, 15,6 l
Snaga: od 238 do 625 KS
Maksimalna masa: 18-41 tona
Kiper: 8m3 betona
Četiri kabine
Pogon: od 4x2 do 8x8
Automatski menjač: Standard