TEST: Tojota prijus plus - uživanje pod naponom!
Kao spejsšatl izgleda komandni bord "tojote prijus plus". Kada se futurizam umeša u kreiranje enterijera, dizajneri nisu potrebni. Harizma svemirske tehnologije nikad neće biti nadjačana od "zemaljskih" stilista. Kabinom dominira veliki tač-skrin ekran sa desetinama ikona u boji. Gore je digitalna instrument tabla, dok vozač gleda u hed-ap displej koji ispisuje brzinu i pokazuje informacije ako pritisnete neki od tastera na upravljaču. Dok vozimo, i dalje nas hvata neverica. "Šetkanje" po budućnosti i još uvek je neverovatan osećaj!
Zato i sada deluje neverovatno da je prvi serijski "prijus" napravljen 1997. godine! "Tojota" je bila pionir, a danas je lider hibridne tehnologije. Pošto je ovaj model godinama najprodavaniji u Japanu, lansiran je model "prijus plus". Ciljna grupa su porodični ljudi jer ima sedam sedišta, dok spoljne linije podsećaju na "verso".
Upravo je spoljašnjost najslabija karika "prijusa", mada je tokom testa Kurira dobio brojne pohvale. Ipak, njegove linije oblikovala je aerodinamika jer je niska potrošnja imperativ. Na primer, mala krilca usmeravaju vazduh oko točkova, ispupčenja na farovima "teraju" vazduh oko retrovizora, dok zadnji spojler neutrališe vrtloženje struja! Zadnja svetlosna grupa je "hromirana", što ukazuje na napredni automobil.
Podsetimo, hibridna tehnologija znači spoj različitih izvora snage. "Prijus" ima elektro i benzinski motor, koji zajedno prave 136 konjskih snaga. Svaki put kada auto koči ili usporava, baterije se pune. Ako krene polako, auto ide samo na struju, dok se pri jačem gasu uključuje benzinac. Pomenimo da se ovaj auto vozi kao klasičan automatik jer se snaga prenosi uz pomoć CVT menjača. Ubrzanje do 100 km/h je za respektabilne 11,3 sekunde.
Vozač sedi odlično, dok pozadi ostaje dosta mesta. Preglednost je odlična, a kada se ubaci u rikverc, pali se kamera na displeju. Koža je kvalitetna, ali zameramo sivu boju. Boja sedišta može mnogo unaprediti dizajn. "Prijus plus" se ponaša kao električna jahta. Jednostavno plovi na asfaltu i spreman je za dugačka putovanja. ESP je napredan i trenutno i efikasno deluje pri jačem ulazu u krivinu.
U mnogim automobilima uživa se u zvuku motora, ovde je čar u tišini. Iako nije jeftin, za osnovni model od 31.000 evra stiže veoma bogata oprema. "Prijus plus" vredi svaki uloženi evro jer je uživanje maksimalno.
Smiruje karoseriju
"Tojota" je za "prijus plus" razvila specijalni softver koji neutrališe naginjanje karoserije prilikom ubrzavanja i kočenja. Sa senzora u točkovima šalju se informacije kompjuteru koji kontroliše obrtni moment elektromotora. Tako se gotovo neutrališe naginjanje automobila.
Bogata oprema
Osnovni "prijus plus" sa "luna" paketom opreme za 31.070 evra donosi više nego što je potrebno. Tu su LED svetla, hends-fri ključ za startovanje motora, tempomat, alu-felne, multimedijalni sistem... Model s testa "egzekjutiv" ima kožna sedišta, adaptivni tempomat, vrhunski JBL energetski efikasni audio-sistem, bočna stakla na kojima se ne zadržava voda...
PRIJUS PLUS EGZEKJUTIV
Benzinski motor: 1.789 ccm
Snaga: 99 KS ; 5.200 o/min
Moment: 142 Nm; 4.000 o/min
Elektromotor: AC sinhroni, 60 kW, 207 Nm
Baterije: NiMH, 202 V, 27 kW, 6,5 Ah
Masa: 1.570 kg
Menjač: CVT bezstepeni
Dužina / širina / visina:
461,5 / 177,5 / 157,5 cm
Međuos. razmak: 278 cm
Prtljažnik: 232/505/1.750 l
Rezervoar: 45 l
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s
Maks. brzina: 165 km/h
Potrošnja na testu: 6,2 l/100 km
Osnovni model: 31.400 evra
Testirani model: 38.000 evra
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!