ESPRESNO: Opel moka!
Okretna!
Ispijanje espresa je uživanje, ali kako se dovesti do kafića? Pravi predlog je „opel moka“ - „ovlašćeno vozilo za odlazak na kafu“!
Mali terenac, po svemu sudeći, predvodi novu filozofiju. Naime, komande „moke“ su, u odnosu „Opelove“ modele proteklih godina, znatno mekše, i to je promena koju pozdravljamo, pre svega upravljač čiji je servo pojačivač naštelovan na idealnu jačinu. Uz nagrađena ergonomska sedišta i podešavanje upravljača u obe dimenzije, vozač lako nalazi idealan položaj pred upravljačem. Menjač je takođe unapređen, mada je trebalo skratiti hod.
Ipak, stepeni prenosa su odlično podešeni, pa se uz agregat 1,4 turbo sa 140 konjskih snaga u gradu ponaša agilno i okretno. „Moka“ je raspoložena za ubrzanja, a subjektivni osećaj potkrepljuje podatak da do stotke ubrzava za 9,9 sekundi, što je veoma dobro. Iako fabrika deklariše potrošnju od osam litara u gradu, na testu smo teško uspevali da se spustimo ispod 10 litara.
Za svaku pohvalu je stabilnost. Model 4 x 4 veoma je teško izbaciti iz putanje, što je prava retkost u mini SUV klasi. Odlične performanse su postignute zahvaljujući dugom periodu testiranja, što je rezultiralo naprednim ESP (standard).
Interesantno je i to da je „moka“, pre nego što je zvanično stigla u salone, prodata „na neviđeno“ u 40.000 primeraka širom Evrope! Ovde pohvaljujemo „vidovitost“ kupaca, jer se nama „javilo“ tek posle testiranja.Jedna zamerka je cena od 19.296 evra (1,6, 115 KS). Prestiž je voziti novi model, ali dobro će doći prve akcije. Ipak, u Auto centru "Komnenović auto", dileru "Opela", osnovni model sa popustom od 1.515 evra košta 17.781 evro!
Pogon 4 x 4
Kontrola proklizavanja, koja je standardni deo opreme u svim verzijama „moke“, ponaša se kao diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Sprečava proklizavanje i podržava sistem pogona 4 x 4 specijalnim algoritmima za unapređenje upravljanja. Sistem radi zajedno sa sofisticiranim Elektronskim programom stabilnosti (ESP plus).
Mesta za pet
U 4,28 metara dugačkoj „moki“ komotno se vozi petoro putnika. „Moka“ prvi put predstavlja ergonomska sedišta u supkompaktnom SUV segmentu, kao i naprednu tehniku u skupljim verzijama: prilagodljiva svetla (AFL+), nosač bicikala, čitač saobraćajnih znakova, kameru pozadi....
OPEL MOKA 1,4 TURBO
Motor: 1.364 ccm
Snaga: 140 KS, 6.000 o.
Momenat: 200 Nm, 1.850-4.900 o.
Dužina/širina/visina: 4.278/1.777/1.658 mm
Međ. razmak: 2.555 mm
Masa: 1.293 kg
Ubrzanje 0-100 kh/h: 9,9 s
Maks. brzina: 190 km/h
Potrošnja na testu: 11 l
Osnovni model: 19.296 evra
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA