Otmenost i bezbedna udaljenost od tla čine ga idealnim za zahtevne koji voze našim putevima

Postoje automobili u koje se zaljubite na prvi pogled, a kad sednete za volan, ne želite da „raskinete“.Baš takav utisak na nas je ostavio novi „volvo“ - „V40 kros kantri“, koji smo pre nekoliko dana testirali na prezentaciji za novinare iz Srbije održanoj u Iloku i okolini. Lokalni putevi koji seku čuveno iločko vinogorje savršeno su se uklopili u ispit koji je trebalo da položi „kros kantri“ s vrhunskim dvolitarskim D4 turbodizel petocilindrašem od 177 konja i top paketom opreme „sumum“.

Izlišno je reći da je ispit položio više nego ubedljivo. Kabina „kros kantrija“ ostavlja utisak da je vozilo više klase. Kvalitetni materijali i odlična završna obrada, izuzetna sedišta, ergonomija, instrument-tabla i udobnost za svaku su pohvalu. Ponuda prostora je dobra, a gepek ima solidna 324 litra.

U odnosu na „brata“ V40, koji smo takođe vozili, „kros kantri“ ima atraktivniji spoljašnji izgled zahvaljujući novim „suvovskim“ detaljima. Iako je 4 cm viši u odnosu na standardni V40, to ne utiče previše na odličnu dinamiku vožnje. Za pohvalu je i šestostepena automatska „girtronik“ transmisija, pogotovo u „sport“ modu.

V40 KROS KANTRI

♦ Motor: 1.984 cm3
♦ Snaga: 177 KS/3500 o.
♦ Obrtni momenat: 400 Nm
♦ Dužina/širina/visina: 4.370/1.783/1.458 mm
♦ Međuosovinski razmak: 2.646 mm
♦ Masa: 1.607 kg
♦ Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3 s
♦ Maksimalna brzina: 210 km/h
♦ Cena testiranog vozila: 33.678 evra
♦ Osnovni model: 23.150 evra

Od vozača zavisi

U zavisnosti od raspoloženja, vozač bira jedan od tri moda prikaza na TFT ekranu, „eko“, „performans“ ili „elegans“, a svaki ima drugačiji izgled i prikaz informacija.

Pešaci

„V40“ prvi je auto na svetu koji ima vazdušni jastuk za pešake. Otkriva pešaka i automatski koči (do brzine od 50 km/h). Takođe, „kros kantri“ s najsnažnijim benzincem T5 od 254 KS serijski je ima 4x4.