TEST: Tojota RAV4 - uspela misija!
Mnogi misle da su začeli SUV klasu, samo je RAV4!
Počnimo ovu priču naopačke! Vraćamo auto s testa - smor, tuga, čemer, jad... Sve prave su ljubavi tužne!
A sada početak, sedam dana ranije. Krenulo je tako lepo. Očekivali smo da "Tojota" ispravi greške prethodne generacije RAV4, ali ne baš sve. Prošli model je, što se dizajna tiče, pregazilo vreme, a zamerali su mu i monotoniju u kabini. Ova dva zadatka sada su matematički rešena. Oštre linije uklopile su ga u trendove, bok je atletski definisan, dok su ispupčena zadnja svetla novina u segmentu.
Iz svih perspektiva deluje moćno, hvatate mu vizuelnu manu jedino ako ga spazite direktno otpozadi.Enterijer je opremljen elegantnim plavim osvetljenjem pa sada izgleda skuplje i luksuznije. Centralni greben "izlazi" oko 10 centimetara i pojačava utisak. Upada u oči odlična završna obrada i bezgrešan spoj štofova. Brojne mat površine prizivaju sportski efekat, upravljač je malih dimenzija... Sve kako treba! Ima tu još da se pohvali prostrana zadnja klupa. Uz odličnu zvučnu izolaciju svi ovde uživaju u vožnji.
Pod haubom smo imali 2,2 D4D naftaš sa zaokruženih 150 KS. Do 100 km/h ubrzava za veoma dobrih 9,6 sekundi. U svakom trenutku ima dovoljno momenta, vuče čak i u šestoj brzini... Sve pohvale za potrošnju. Bez štednje u gradu "pio" nam je 8,5 litara na svakih 100 kilometara. Komande su mekane i idealno pojačane, tasteri logični... Jedina ozbiljnija zamerka je tvrđe vešanje, koje je podešeno u nemačkom stilu. Uz sve što nudi, cena od 24.100 evra za osnovni 2,0 benzinac (4x2) i 35.000 za ful-varijantu je, ipak, korektna.
Dinamički pogon 4x4
Dinamička kontrola obrtnog momenta 4x4 obavlja se putem elektromagnetnog kvačila. Postavljeno je na zadnji diferencijal i raspodeljuje moment u odnosu od 100:0 (normalan režim), do 50:50 po potrebi. Pogon sarađuje s dinamičkim sistemom vožnje (IDDS), srcem upravljanja, koje sarađuje sa ESP sistemom (VSC u "Tojoti") i elektro-servo upravljanjem. Ukoliko senzori detektuju gubitak podloge ili zanošenje, sistem šalje snagu na "drugu stranu". Takođe, pri odabiru režima "sport" moment se raspoređuje po ključu 90:10 kako bi se ublažilo trošenje guma.
Precizno ubrizgavanje
Tajna niske potrošnje 2,2 dizelaša od 150 KS leži u sistemu TCCS (Toyota Computer Controlled System). Naime, 32-bitni procesor obezbeđuje precizno ubrizgavanje goriva, ali i kontrolu izduvnih gasova. Uživanje u fijuku turbine je vrhunsko, a moment je rastegljiv i uvek čuva snagu na raspolaganju.
TOJOTA RAV4 2,2 D4D
Motor: 2.231 ccm
Snaga: 150 KS, 4.000 o.
Moment: 340 Nm, 2.000 o.
Masa: 1.700 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,6 s
Maks. brzina: 190 km/h
Dužina / širina / visina:
4.570 / 1.850 / 1.660 mm
Međ. razmak: 2.660 mm
Prtljažnik: 547/1.746 l
Potrošnja na testu (grad): 8,6 l
Osnovni model: 24.100 evra
Testirani model: 35.500 evra
"BIĆE TO NAJŽEŠĆA BORBA PROTIV KORUPCIJE, STUDENTIMA NE ZAMERAM NIŠTA" Predsednik Vučić: Izborićemo se za normalnu Srbiju, prelazne vlade neće biti