Pravi „mercedes“ Slavu nekadašnjih modela 123 i 124 preuzela je E klasa. Uz čuveni osećaj na asfaltu, za vozača sada radi vojska elektronskih sistema
MIRIS SAVRŠENSTVA: Mercedes E klase na testu Kurira! Autor: Kurir, Dado Đilas

Nekad se znalo - „mercedes“ je bio „mercedes“, bila je S klasa, poneki SL, i to je otprilike bilo to.
Danas stratezi iz Štutgarta koriste pola abecede za svoje modele - počev od A klase i dalje. Ipak, u moru „trokrakih zvezda“ kao čuvar tradicije izdiže se E klasa! Ona nosi slavu ikona „123“ i „124“!

Kabina bez mane

Pravi „mercedes“ sada je bio na testu Kurira. Čim smo seli u E klasu, u kabini nam je zamirisalo. Posle prvog kilometra shvatili smo da je to miris savršenstva. Enterijer je satkan od najkvalitetnijih materijala, ukrasnih lajsni i aluminijumskih aplikacija. Stilisti nisu ostavili na miru čak ni kružne tastere za štelovanje ventilacije. Kratko rečeno - remek-delo. Položaj za volanom je odličan, putnici se šire u drugom redu, prtljažnik je zapremine 540 litara...

Sportski

Gledajući spoljašnje linije, jasna je namera dizajnera da E klasa izgleda što više. Uspelo im je, ali samo donekle. Silueta je, naime, optički spuštena, LED svetla su u obliku dvostrukih strelica, nos haube je otvoren, dok je zadnja svetlosna masivnija. Dakle, linije su naoštrene koliko god su dizajneri bili u mogućnosti s obzirom na tradiciju E klase.

Pod haubom smo imali 2,2 dizel sa 170 konjskih snaga. Iako ubrzanja ne deluju spektakularno, na papiru do stotke stiže za „jake“ 8,4 sekunde. Iako smo, kao ljubitelji udara sedišta u leđa, bili razočarani reakcijom na pun gas, inženjeri su projektovali progresivno ubrzanje. Manje od vrhunskog osećaja u vožnji nismo ni očekivali. Upravljač je „mesnat“, s odlično odmerenim servom. Sedmostepeni automatski menjač 7G-tronik plus dobro završava posao, mada ga je moguće zbuniti pri malom brzinama, kad mu treba oko jedne sekunde da krene napred.

Stabilnost je vrhunska, a pri žešćem ulazu u krivinu za upravljačem se oseća sva snaga elektronskih sistema stabilnosti. U korist bezbednosti, za vozača radi čitava armija, radari, senzori i kamere, ali i Distronik plus, koji prema potrebi sam zaustavlja automobil.

Cena za osnovni model od 39.660 evra (E 200 CDI, 136 KS), kao i za testirani 220 CDI od oko 42.000 evra se nije menjala decenijama. Sad se zauzvrat dobija daleko više!

Inteligentna vožnja

Saradnja sistema „prisejf“ i „Distronik plus“ dovela je do postizanja komfora i bezbednosti, što „Mercedes“ naziva inteligentna vožnja. Uz pomoć složenih algoritama i uvođenjem stereo i mono kamera, koja raspolaže sa dva „oka“, postavljena pod uglom od 45 stepeni, omogućava se trodimenzionalni prikaz prostora do približno 50 metara ispred vozila, ukupnog dometa do 500 metara. Algoritmi nadgledaju trodimenzionalne podatke i na osnovu njih, u većem vidnom polju, prepoznaje i klasifikuje položaj i kretanje vozila ispred vas, pored vas ili vozila koja vam dolaze u susret, pešake i različite saobraćajne znake. Tako upozoravaju vozača ili po potrebi samo zaustavljaju vozilo.