Posle odluke Marka Vebera da napusti F1, za mesto njegovog naslednika u Red bulu konkurišu Danijel Rikardo i Žan-Erik Vernj, piloti sestrinskog tima šampiona iz Milton Kinsa

Sve je još otvoreno.
Na premijernom nastupu Svetske Reno serije u Austriji, egzibicije za volanom šampionske formule RB7 izvodio je Žan-Erik Vernj. Razgovarajući s francuskim pilotom na Red bul ringu, saznali smo kako on vidi svoju poziciju u ekipi Toro roso i Formuli 1 uopšte.

♦ Dolaziš sa testa mladih F1 vozača u Silverstonu. Kakvi su utisci?
- Nove gume su slične starim, samo su, pretpostavljam, nešto bezbednije, a to smo i hteli. Želeli smo iste gume, samo bez problema. „Pireli“ je u tome uspeo i to je dobro. Kao stalni vozači radili smo samo na gumama, ali verujem da su mladi vozači koji su testirali za Toro roso mogli da otkriju mnogo zanimljivih stvari.

Jedan si od trkača kojima je eksplozija gume uništila Britanski gran pri. Da li fijasko s neizdržljivošću guma baca senku na šampionat?
- Takvo razmišljanje je pomalo preterano. Mnogo šta može da krene naopako, motori, gume, to je trkanje. Ne smemo da zaboravimo da je „Mišlen“ imao problema u Americi 2005, a svi misle da „Mišlen“ pravi najbolje gume. To i ja mislim, ali i oni su grešili. Pošto je bezbednost u pitanju, važno je da stvar može da se promeni, što je „Pireli“ i uradio.

Kad pogledaš sebe u F1, kakav je bilans? Preovlađuju li pozitivna ili negativna iskustva?
- Sva su iskustva pozitivna. Prošla godina je bila proces učenja krupnih stvari, sada više učim o detaljima. Prilično sam zadovoljan ovom sezonom. Imao sam mnogo malera, ali auto postaje bolji, ekipa postaje bolja, osećam da sam srastao s njom.

Danijel Rikardo bi dogodine mogao da pređe u Red bul rejsing, a tvoje ime se ne pominje u tom kontekstu. Koliko razmišljaš o tome i koliko ti situacija smeta?
- O tome znate više od mene (smeh). Verovali medijima ili ne, ja još imam svoje šanse za iduću godinu. Ako ne pređem u Red bul rejsing, ostaću u Skuderiji Toro roso, to nije pod znakom pitanja. I izgleda da su mi veće šanse da ostanem.

Dakle, ti ne razmišljaš ko ide gde?
- Apsolutno ne. Ako Danijel ode, biću zadovoljan, to će i mene pomeriti na više mesto od ovog na kojem sam sad. Za obojicu je dobro ako jedan od nas pređe u Red bul.

Obaveze te povremeno vrate u Reno seriju. Kakav je osećaj kada si ponovo tu?
- Proveo sam četiri godine u Reno seriji, to je bio deo mog uspona u F1. Uživao sam u njoj i uvek mi je lepo kad se vratim i gledam sve te mlade vozače koji pokušavaju da uđu u Formulu 1 i kao da vidim sebe od pre nekoliko godina.

Prokletstvo Formule Reno

Poslednja tri šampiona Formule Reno 3.5 nisu ušla u F1, a tri vicešampiona jesu. Liči li to na prokletstvo?
- Ako osvojite šampionat, pokazujete da možete biti F1 vozač, i to dobar, i neka će vas ekipa odabrati. Tako se desilo s Frajnsom. A Rikardo i ja smo imali podršku Red bula. Nisam osvojio prvenstvo Formule Reno, ali pokazao sam pobednički potencijal koji su ljudi iz F1 želeli da vide. Ako bih hteo da se našalim, kazao bih da je istina: vozači ne smeju da osvoje šampionat Formule Reno 3.5 ako žele u Formulu 1 (smeh).

Žan-Erik Vernj

Rođen: 25. april 1990, Pontoaz, Francuska
2007: Formula Reno kampus (šampion)
2008: Formula reno 2.0
2010: Britanska formula 3
2011: Formula reno 3.5
2012: Formula 1 (Toro roso)

Žan-Erik Vernj

Rođen: 25. april 1990, Pontoaz, Francuska
2007: Formula Reno kampus (šampion)
2008: Formula reno 2.0
2010: Britanska formula 3
2011: Formula reno 3.5
2012: Formula 1 (Toro roso)