Mesta za sve „Opelov“ monovolumen jedva čeka dalek put. Univerzalni vojnik ima moć transformacije, „guta“ sve stvari, dok je preticanje lagano i bezbedno

Porodična idila!
Put do mora stopostotna je šansa za „zafiru turer“! Magistrala i auto-put - to je domaći teren za „Opelov“ kompaktni monovolumen! Napad, prilika i - gol!

Put od 520 kilometara do Budve „zafira“ jede za doručak! Naoružana je kompletnim arsenalom za „ubijanje“ kilometara. Pod haubom smo imali 2,0 CDTI dizelaš koji broji 165 konjskih snaga. Jak na gasu, slab na putnom računaru - idealan spoj. Preticanje je lagano i bezbedno jer u svakom momentu raspolaže maksimalnim obrtnim momentom.

Kako bismo stigli do primorja, izabrali smo novi put preko Žabljaka. Kod Prijepolja se skreće desno, sledi granica na kojoj nema zadržavanja, Pljevlja, Žabljak, Nikšić... Kad se dođe do Risna, računamo da smo već stigli jer put „staje“ kad se vozi pored mora, dok se do Budve stiže za manje od pola sata. Novi put mnogo je bezbedniji od kanjona Morače, jer je gotovo potpuno prazan, dok je asfalt nov.

„Zafira“ nam je, sa četvoro putnika i punim prtljagom, na otvorenom trošila oko 5,4 litra bez naročite štednje, što je veoma korektan rezultat s obzirom na masu praznog vozila od 1.660 kilograma.

Dušeci i čamci

Putovanje ovim „opelom“ čisto je uživanje, posebno u modelu sa testa sa ful opremom. Zadnji red je veoma prostran, čak i kad vozač pomeri sedište pozadi. Međutim, zameramo što treći red sedišta zauzima dragocen prostor za kofere, mada je četvoro putnika s letnjim stvarima smestilo kompletan prtljag do ivice sedišta. S druge strane, „zafira“ je dugačka i veoma varijabilna, pa se ima mesta za dušeke, čamce i ostalu opremu za plažu.

Najbolje je vozaču

Najveće uživanje obezbeđeno je vozaču. Odličan položaj i vidljivost, veoma dobra pozicija za upravljačem, motor bez zamerke. Podignuta palica šestostepenog manuelnog menjača stvara dobar osećaj, mada je trebalo za nijansu skratiti hod između brzina. „Zafira“ je veoma okretna, dok se oseća masivnost u vožnji.

Sa uključenom klimom, zavisno od ritma, „pila“ nam je od sedam do devet litara po izuvijanoj magistrali do Kamenova, najbolje plaže na Budvanskoj rivijeri. Ovo kupalište je primer kako se vodi briga o turistima - sređeno, čisto, u skladu s visokim standardima. Do Beograda smo se vratili kanjonom Morače. Put je solidan, za pohvalu je veliki broj duplih traka za preticanje. Ali nije sve tako sjajno. U Podgorici su dosledno obrisani svi putokazi ka Beogradu! Kolika budala treba neko da bude da bi uradio nešto ovako...

Srećom, „zafira“ je tu da umiri nervozu.

Kompjuter na točkovima

„Zafira“ okuplja najmodernije sisteme razvijene proteklih godina. Uz doplatu se može dobiti „Opelovo oko“ (prepoznavanje znakova), „fleks rajd“ (biranje čvrstine vešanja), praćenje razdaljine između vozila, koja automatski usporava vozilo, radarska kontrola kretanja (adaptivni tempomat)...

Zafira turer 2.0 CDTI

- Motor: 1.956 ccm
- Snaga: 165 KS, 4.000 o
- Momenat: 350 Nm, 1.750-2.500 o
- Masa 1.660 kg
- Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 s
- Maks. brzina: 208 km/h
- Dužina / širina / visina: 4.658 / 1.884 / 1.685 mm
- Međ. rast.: 2.760 mm
- Pneumatici: 235/45 R18
- Potrošnja (van grada): 5,4 l
- Osnovni model: 20.990 evra
- Testirani model: od 24.327€