Ovo nikako ne smete da radite kada perete auto u samouslužnim perionicama: Zbog jednog poteza proizvođača automobili su mnogo osetljiviji
U razgovoru sa operaterom ručnog pranja automobila saznali smo da 90% korisnika pere svoj auto potpuno pogrešno, jer mešaju procedure i ne koriste stvari pravilno.
Održavanje automobila često potpuno pogrešno auto perete perionicama sa automatskim pranjem. Uprkos brojnim tvrdnjama stručnjaka da je ova vrsta pranja sigurna za vaš automobil, u poslednjih nekoliko godina tehnologija farbanja automobila se promenila do te mere da je sloj farbe danas znatno tanji nego pre pet godina. Naime, debljina laka je smanjena za više od 50%. To znači da proizvođači štede 50% materijala i farbaju dva automobila sa istom količinom boje. Ono što je dobro za proizvođače je loše za kupce, jer dugoročno održavanje automobila zavisi i od debljine boje.
Ako je tačno da automatsko pranje oštećuje automobile, da li bi sve trebalo da bude manje rizično u samouslužnom pranju? Odgovor je ne. U razgovoru sa operaterom ručnih pranja saznali smo da 90% korisnika pere svoj auto potpuno pogrešno, jer mešaju procedure i ne koriste stvari pravilno.
Zato ćemo vam objasniti kako da održavate automobil i očistite ga na samouslužnom pranju, kako biste napravili što manje "štete" automobilu da bi zadržao svoj lep izgled duže vreme.
Korak 1: Šamponiranje - aktivna pena - program pena
Ako je lim izložen hladnoći, preporučujemo odmah primenu aktivne pene na automobilu. Ovo će osloboditi najveće nečistoće, koje će biti lakše oprati u drugom koraku.
Korak 2: Ispranje primarne prljavštine - meka voda - program ispiranja
Kada aktivna pena sklizne sa bočnih strana automobila, ali se ne osuši, automobil se ispira poslednjim programom - mekom vodom ili ispiranjem. Automobil će izgledati mnogo bolje nego pre ovog pranja. Važno je da ne brišete automobil suvom krpom, jer ima previše prljavštine na boji koja bi mogla oštetiti lak. Ako želite da bude zaista čist, pređite na korak tri.
Napomena: Kada perem, nikada ne koristim program pranja, jer u vodi postoji dodatak koji bi "teoretski" trebalo da razbije prljavštinu. Pošto imam keramiku na svom automobilu, ne koristim ovaj program.
Korak 3: Ponovno šamponiranje aktivnom penom ili šamponom
Ja lično takođe koristim aktivnu penu u trećem koraku, pošto u samouslužnom pranju nema mesta za sipanje vode u kofu. Pena deluje kao katalizator između rukavice na koju nanesem šampon za automobile i limarije. Ovo stvara gust sloj između rukavice i automobila i smanjuje rizik od oštećenja. Da sam imao vodu na raspolaganju, napravio bih mešavinu penušavog šampona u kofi koja bi sprečila oštećenje laka.
Perem automobil u 3 ili 4 zone: prvo krov, vetrobran i hauba do ⅔. U drugoj zoni perem bočne prozore i zadnji prozor. U trećem koraku čistim donji deo vrata, a na kraju zadnji branik.
Napomena: Okrenite rukavicu na "svežiju" stranu prilikom pranja. Koristeći čisti deo, prvo operite masku, zadnji prozor i deo haube do branika.
Korak 4: Pranje automobila - meka voda - program ispiranja i voskiranja
Poslednji korak je temeljno pranje automobila. Takođe kakođe koristim vosak u boljim ručnim pranjem. Prvo brzo operem auto, zatim nanosim vosak i koristim drugu krpu da auto stvarno dobro operem. Zatim brišem auto specijalnom krpom za sušenje, savijenom u 2 ili 4 dela. Neki koriste sprej - ovaj sušač, koji sprečava "ljubavne tragove"; ja ga ne koristim, ali veoma pazim na čistoću krpa.
(Kurir.rs/Citymagazine/M.F.)
Bonus video:
VUČIĆ U JEDNODNEVNOJ POSETI BRISELU: Predsednik Srbije u utorak će imati niz važnih sastanaka