Ako akumulator punite na ovakav način srljate u kvar automobila: Ovih 5 pravila pomoći će vam da sprečite grešku i uštedite novac
U zimskoj sezoni povećava se rizik od kvara automobila zbog pražnjenja akumulatora
Statistika kvarova beleži najviše slučajeva u kojima je istrošen akumulator najčešći uzrok kvarova vozila, a to važi i za električne automobile. Jednostavne mere mogu to sprečiti. Jedan od najvažnijih prioriteta svakog vozača u zimskom periodu trebalo bi da bude redovno održavanje akumulatora.
Ako je baterija dobro napunjena, ne samo da će motor raditi glatko, već će i sprečiti oštećenja od dubokog pražnjenja ili čak zamrzavanja ćelija. Kako se svi vozači stalno podsećaju, u cilju zaštite akumulatora treba izbegavati putovanja na veoma kratke udaljenosti, gde alternator jedva da ima vremena da dovoljno napuni bateriju, ako je moguće.
U idealnom slučaju, duža putovanja bi trebalo da se obavljaju redovno, što znači da kratke razdaljine treba skratiti ili barem dužu rutu povremeno obavljati. Ovo zaista daje šansu bateriji da se potpuno regeneriše i da i dalje bude u dobrom "stanju".
Vozačima se preporučuje i da redovno proveravaju stanje akumulatora, kako bi izbegli „curenje” struje. Takođe je važno zaštititi kontaktne polove od korozije. Ukoliko vozilo ne koristite duže vreme ili ste u grupi onih koji često voze na kratke udaljenosti, preporučuje se redovno punjenje odgovarajućim uređajem.
Ako odlučite da to uradite sami i nabavite takav uređaj, uverite se da je punjač adekvatan za odgovarajuću tehnologiju baterije (na primer olovna, AGM ili gel baterija). Uređaj sa nekoliko faza punjenja obezbeđuje „nežno“ i temeljno punjenje. Ovo produžava životni vek baterije i štiti je od prekomernog punjenja.
Ovo je posebno tačno kada se vozilo ne koristi duže vreme, kao što je čest slučaj u zimskim mesecima, kada funkcija punjenja obezbeđuje da baterija uvek ostane na optimalnom nivou bez prekomernog punjenja, piše Klix.ba.
Savremeni punjači baterija često imaju inteligentne algoritme punjenja koji automatski prilagođavaju proces punjenja stanju baterije. Digitalni displej olakšava praćenje procesa punjenja. Punjač takođe treba da ima funkciju dijagnoze kvara koja pruža odgovarajuće informacije u slučaju problema koji dovode do kvara baterije u vezi sa automobilom.
Važno je napomenuti. Punjenje uvek treba da se vrši u provetrenoj prostoriji, jer bi tokom procesa mogao da nastane potencijalno opasan gas. Istovremeno, ako već sami vadite akumulator iz automobila, uvek nosite rukavice i staru odeću, a po mogućnosti držite bateriju na udaljenosti od tela.
Međutim, ako niste sigurni u ovu proceduru, pogotovo što su noviji automobili složeniji, preporučljivo je da to prepustite profesionalcima.
(Kurir.rs/Alo/J.M.)
Bonus video: Šta je to "kar šering"?
OVO SU DETALJI RAZGOVORA PUTINA I TRAMPA! Ruski lider pristao na obustavljanje dela vazdušnih udara, evo šta je još dogovoreno! Oglasio se Zelenski!