OPEL KASKADA: Nebo se otvorilo!
Konačno smo ukapirali. Ma kakvi sedani, hečbekovi, nočbekovi, SUV... Samo i isključivo - kabrioleti! „Opel kaskada“ pokazao nam je svoju snagu na testu Kurira. On vozača munjevito lansira u glavnu ulogu. Naime, ovako to funkcioniše - pritisnete dugme i držite ga 17 sekundi. Krov se pakuje u gepek, a onda je samo nebo granica...
Bezvremena elegancija
Nije se skoro dogodilo da jedan automobil na testu Kurira izazove toliki spektakl. „Kaskada“ je magnet za poglede, pa vozači dobijaju svu pažnju prolaznika, naravno samo dok su u automobilu. U to smo se i mi uverili.
„Opelov“ kabrio dobili smo u idealnim uslovima - sredinom avgusta. Vruć vetar i vruća premijera na gradskim ulicama. „Kaskada“ izaziva pažnju jer je potpuno nova, ali daleko od toga da je to sve. Sem što pleni izvajanim linijama, odražava i klasičnu i bezvremenu eleganciju iz nekog prošlog, glamuroznog doba, naveli su dizajneri. Prednji hromirani gril sa srebrnim ukrasima na prednjem braniku, dramatični bok i usečene lajsne u zadnja svetla izgradili su otmeni temelj za plastično-platneni krov težak 50 kilograma. Izgleda vrhunski kad je krov podignut, dok neznatno gubi atraktivnost kad se otvori nebo.
Mekane komande
Velika novost je da su komande upravljača znatno mekše. Ne isključujemo da su stratezi „Opela“ poslušali novinarske savete i pojačali servo asistenciju. Volan je „mesnat“, skoro isti kao u „insigniji OPC“. Model s testa ima „napa“ kožu. Sve to u paketu stvara glamurozni ambijent.
Pod haubom smo imali 2,0 dizelaš od 165 KS. Ubrzava tek solidno jer je „kaskada“ zbog bezbednosti teška 1,8 tona. Putnici napred ne osećaju vetar, ali ukoliko sednete pozadi, osećaj je kao na motoru! S druge strane, stabilnost je izuzetna. Naime, ugrađeno je „Opelovo“ sportsko vešanje HiPerstrut, te „kaskada“ odlično sluša komande volana i nemoguće je izbaciti je iz putanje. Zameramo to što je krov platneni. Naime, iako je estetski dobro rešenje, u Srbiji to može da bude problem. Na primer, priđe lik s oštricom, poseče krov i kaže: „Evo ti buržujčino!“
Najbolja kupovina
Ipak, s onim što nudi, „kaskada“ je trenutno najbolja kupovina u klasi. Naime, 15 odsto je skuplja od kompaktnih kabrioleta, ali je 30 odsto jeftinija od premijum konkurencije. Početna cena od 22.500 evra posle testa čini se veoma korektnom.
Praktično
Sa spuštenim krovom u gepek staje 280 litara, a do 380 litara kad je krov podignut, čime se „kaskada“ pozicionira među kabriolete s najboljim utovarnim prostorom. Uz sistem „fleks-fold“, koji elektronski rasklapa i sklapa naslone zadnjih sedišta u razmeri 50:50, povećava se kapacitet prtljažnika do 750 litara, dok mogu da se prevezu predmeti do 1.818 mm dužine.
„Kaskadin“ Premijum krov
Vrhunski materijali i inženjerska rešenja odabrani od snabdevača najprestižnijih prvoklasnih kabrioleta korišćeni su za „kaskadin“ meki krov. U strukturi su korišćene magnezijumske komponente kako bi se zadržala težina, a njegovo zadnje staklo je skoro u ravni sa tkaninom, što je dosad bilo dostupno samo u luksuznim verzijama. Krov poseduje vrhunsku akustiku i toplotnu izolaciju od posebnog sloja poliesterske vune postavljene između spoljašnjih i unutrašnjih ivica. Krov se spušta za samo 17 sekundi pomoću standardnog elektrohidrauličnog sistema, pri brzinama do 50 km/h, što postavlja „kaskadu“ među tržišne lidere u rešenjima za meke krovove. Tri boje mekog krova, crna, malbek crvena i svit moka biće dostupne nakon lansiranja.
OPEL KASKADA
Motor: 1.956 ccm
Snaga: 165 KS pri 4.000
Momenat: 380 Nm pri 1.750
Maks. brzina: 212 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,3 s
Dužina / širina / visina 4.696 / 1.839 / 1.443 mm
Međuos. razmak: 2.695 ccm
Prtljažnik: 280/380 l
Masa: 1.816 kg
Potrošnja na testu (grad): 7 l
Osnovni model (1,4, 120 KS): 22.304 evra
ZAŠTO NAS MALTRETIRATE?! Opozicija blokirala raskrsnicu kod Beograda na vodi, građani besni