RASPISAN KONKURS ZA NAJBOLJI SAVREMENI I ANGAŽOVANI DRAMSKI TEKST: Održan i panel u Hartefakt kući, a poznati članovi žirija
Foto: Đorđe Jovanović

tradicija

RASPISAN KONKURS ZA NAJBOLJI SAVREMENI I ANGAŽOVANI DRAMSKI TEKST: Održan i panel u Hartefakt kući, a poznati članovi žirija

Kultura -

U Hartefakt kući održan je u petak panel o Hartefaktovom konkursu za najbolji savremeni, angažovani dramski tekst.

Hartefakt, Konkurs
foto: Đorđe Jovanović

Na panelu su učestvovale Staša Bajac, dramska autorka, scenaristkinja i pobednica HF konkursa sa dramom „Ovaj će biti drugačiji”, izvedenoj u Ateljeu 212 u režiji Đurđe Tešić, Aleksandra Glovacki, dramska autorka, pozorišna kritičarka i novinarka, čija je drama „Migrantkinje“ preporučena na prošlogodišnjem HF konkursu, Leon Lučev, pozorišni i filmski glumac, član žirija devetog HF konkursa (zajedno sa Erminom Bravom i Biljanom Srbljanović, kada je pobedila drama: Benjamina Bajramovića „Bordel Eden“) i Biljana Srbljanović, dramska autorka i dramaturškinja, redovna profesorka Univerziteta umetnosti u Beogradu, šefica Katedre za dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti, najzaslužnija što ovaj Konkurs postoji, i što je svake godine sve više aktuelan.

Hartefakt, Konkurs
foto: Đorđe Jovanović

Razgovor je moderirala pozorišna rediteljka Tara Manić, čiju predstavu „Kako sam naučila da vozim“ možete pogledati na redovnom repertoaru naše scene u Hartefakt Kući.

Panel smo organizovali u sklopu projekta Slavic Soundwalking koji finansira Evropska Unija kroz program Kreativna Evropa, a sprovodi Hartefakt uz partnere iz Hrvatske i Slovenije.

Više o konkursu

Ove godine raspisujemo trianesti po redu regionalni konkurs fondacije Hartefakt za najbolji savremeni angažovani celovečernji dramski tekst na srpskom, hrvatskom, bosanskom, slovenačkom, makedonskom ili crnogorskom jeziku.

Uslov je, kao i ranijih godina, da tekst bude neobjavljen i neizvođen, kao i da se autori i autorke prijavljuju pod šifrom čime za žiri ostaju anonimni do samog proglašenja pobednika. Drame mogu da budu pisane na jezicima regiona i za temu imaju savremenu društvenu stvarnost i „angažovani“ autorski pristup u tretmanu narativa.

Hartefakt, Konkurs
foto: Đorđe Jovanović

Cilj konkursa je da se pruži prilika novim dolazećim ili do sada neotkrivenim dramskim autorima i autorkama da svoj rad u polju savremenog teatra predstave regionalnoj i široj evropskoj javnosti. Do sada je u okviru konkursa prijavljeno više od hiljadu novih, nikada objavljenih drama.

Konkurs je otvoren do: 15. oktobra 2024. godine.

Rok za donošenje odluke žirija koji će raditi u sastavu Ozren Grabarić, Božo Koprivica i BIljanan Srbljanović je decembar 2024. godine.

Marija Rakočević
foto: Vesna Lalić

Neki od pobedničkih tekstova prethodnih konkursa su sada već poznate drame: „Radnici umiru pevajući“ Olge Dimitrijević, „Prst“ Doruntine Bashe, „Šta je ona kriva nije ništa ona kriva“ Vesne Perić, „Probudi me kada završim“ Mirze Skenderagića, „Ovaj će biti drugačiji” Staše Bajac, „Muškatle mogu preživeti sve” Ive Brdar, „Poslednji afterparti” Dina Pešuta, „Bordel Eden” Benjamina Bajramovića, „Prozor” Katarine Nikolić, „Otkup mlijeka“ Davora Špišića, a pobednica prethodnog dvanaestog konkursa je drama „Žena veže rep“ Marije Rakočević.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track