Novu sezonu u Ateljeu 212 obeležila je i premijera predstave "Niko nije zaboravljen i ničega se ne sećamo" rediteljke Bojane Lazić, a po tekstu debitantskog romana Mirjane Drljević. Reč je o romanu koji je okarakterisan kao forenzika kolektivnog pamćenja, gde inspektorka Lepa Vidić istražuje slučaj nestalih devojaka i tako upoznaje svet njihovih majki. Glumačku ekipu čine Aleksandra Janković, Borjanka Ljumović i Radmila Tomović, dok se, posle više od decenije, Ateljeu 212, pored Snežane Savić, vratila i Anastasia Anja Mandić. U razgovoru za Kurir glumica, koja je poslednjih godina dala značajan doprinos i u brojnim televizijskim serijama, opisuje kako je bilo oživeti lik inspektorke.

atelje-212-foto-bosko-djordjevic.jpg
Boško Đorđević Ženska ekipa predstave

Kakav je osećaj vratiti se na scenu Ateljea 212 posle toliko godina?


- Velika je radost. Tek kao svršeni student igrala sam u predstavi "Lagum". I posle u još nekim komadima. Atelje 212 stvarno je bio svedok jednog vremena, druga kuća za nas studentariju, mesto na kojem smo gledali kultne predstave. I gde smo sazrevali.

U kakvom sećanju vam je ostao rad na predstavi "Niko nije zaboravljen i ničega se ne sećamo"?


- Nije mi još došlo do sećanja, jer sam tek izašla iz proba, a i premijera je bila nedavno. Divno nas je rediteljka Bojana Lazić vodila, a mi smo se nekako ženski prigrlile, Aleksandra, Snežana, Rada, Borjanka i ja. Sigurno ću pamtiti to zajedništvo, kolegijalnost, razumevanje i podršku koje smo jedna drugoj davale.

74a04764.jpg
Booka Autorka hit knjige

Ne sarađujete prvi put s Bojanom Lazić. Radile ste zajedno "Narodnu dramu", a njene režije provociraju publiku. Koja pitanja u ovom komadu nisu ni vas ostavila ravnodušnom, već su vas naterala na razmišljanje?


- Pre svega, Mirjana Drljević, po čijem romanu je rađena predstava, pokrenula je neke važne teme za naše društvo, kao i za nas žene. Onda su Slobodan Obradović i Bojana uzeli da od tog kompleksnog štiva urade dramatizaciju. Meni je bilo uzbudljivo koliko su naše junakinje stubovi svojih porodica.

Neobično je da sve uloge igraju žene, pa i muške. Šta vam je bio najveći izazov kod inspektorke Lepe?


- Inspektorka Lepa Vidić je pre svega fantastično napisan lik. Ona je i u romanu pobrala sve simpatije i izvukla osmeh pri čitanju svima. Najveći izazov bio je njen privatni život. Kako to odigrati.

Ona nekako daje komičnu notu celoj priči. Kako ste uspeli da ne odete u karikaturu, a ni u potresnim ličnim scenama u njena četiri zida ni u patetiku?


- Za takve stvari su važni oni koji vode celu stvar, a to je ovog puta bila Bojana Lazić. Ona je uspostavila meru, da nema ni patetike ni karikature.

35.jpg
Boško Đorđević 

Kakav odnos imate prema savremenim komadima? Da li je lakše igrati klasiku ili modernu literaturu?


- Sve je podjednako zahtevno. I svaka dobra literatura traži promišljanje i posvećenost. Ne možemo nikada podeliti jasno granicu šta nam je važnije za naš lični rast. Dobro je kad imate priliku da radite i jedno i drugo, to su sve važna iskustva za kaljenje.

Na čemu novom radite?


- Uskoro mi počinju probe sa Nikolom Zavišićem u Narodnom pozorištu, mojoj matičnoj kući. "Uobraženi bolesnik" će se naći na našem repertoaru. Podela je sjajna, puno je naših mladih kolega i raduje me da se sretnem s njima i da postavimo jedan klasik na Zavišićev način. Tako da idemo dalje.

03:30
PRIČALO SE DA JOJ JE BRAK PUKAO ZBOG S*KSA SA KOLEGOM NA VEŠ-MAŠINI: Glumica konačno progovorila o frajerima NIŠTA NIJE KRILA Izvor: Kurir televizija