Na daskama pozorišta Madlenijanum 17. novembra premijerno će biti izveden komad u režiji Ivana Vukovića "Gordost i predrasuda", u kojem će jedini glumac biti Goran Jevtić. Tumačeći dvostruku ulogu, lik gospodina Darsija, ali i služavke koja u delu nije imala dovoljno prostora, ovom kultnom romanu Džejn Ostin doneće novu perspektivu. Uz muziku po tekstovima Laze Kostića, Alekse Šantića i Jovana Dučića, publika će imati prilike da ga čuje i kako peva, a dramski umetnik za Kurir je otkrio kako se snašao pred novim izazovom.

Goran Jevtic foto Madlenijanum (1).JPG
Zoran Škrbić 

Šta vas je privuklo čuvenom junaku romana "Gordost i predrasuda"?

- Tumačim lik Darsija, a zapravo to je služavka koja će postati Darsi. Bio sam upoznat s delom Džejn Ostin, ali nisam nikad razmišljao o ovom liku, sve dok mi nedavno Milena Marković nije rekla da je svaka žena imala svog Darsija. Ovaj komad ne obrađuje tipične likove, već percepciju koju o njima imaju služavke. Likovi su ogoljeni i imaju potpuno novu dimenziju, što je bilo inspirativno za mene kao glumca. Pritom, nisam nikad učestvovao u ovakvom vidu komada, to jest predstavi s pevanjem.

Publika će čuti i vaš glas?

- Naravno. Svi pevamo. S tim što ženski deo ansambla peva perfektno i božanstveno, ja više pevam iz lika.

Goran Jevtic foto Madlenijanum (2).JPG
Zoran Škrbić 

Da li ste pronašli nešto blisko u liku koji tumačite?

- Zapravo mi uopšte nije blizak. On malo priča, ne pokazuje emocije i sledi neka pravila. On je klasični engleski tip, dok sam ja, s druge strane, privatno tipični čovek s Balkana. To je dalo dodatni izazov celom procesu, a pored toga, Darsi je velika ličnost u književnosti, poput Hamleta ili Romea.

S druge strane, tumačite i lik jedne ne tako tipične služavke. Otkud to?

- Komad je smešten u vreme rata, a u tom momentu je bilo skupo držati mušku služavku. Drugi mogući razlog je - što da ne. I, naravno, treći jer je Ivanu i meni postalo neobično da radimo nešto a da ne sarađujemo (smeh). Vi izaberite koji razlog je najlogičniji.

Goran Jevtic01 News1 Marina Lopicic.jpg
Marina Lopičić 

Nakon "Gospođe ministarke" ponovo ćete oživeti ženski lik. Da li je sada lakše ući "u ženske cipele"?

- Igram dominantno Darsija, tek sam u momentima služavka Flo. Naravno, "Ministarka" je nešto najveće i najbolje što sam u životu uradio. Teško da tako nešto može da se ponovi dva puta u životu.

Koliko je zapravo teško igrati dominantan lik u suprotnom polu?

- Velike stvari poput vlasti ili ljubavi i sve što može da vas zanese briše polove. U takvoj situaciji ličnost je mnogo bitnija od njenog rodnog identiteta. Mislim da takvi likovi malo razmišljaju i osećaju se u skladu sa svojim polom. Ako je vlast toliko jaka, kao što je bila u slučaju Živke ministarke, ona ne zna za pol. Ni rat ne zna za nacionalnost. Ljudi stradaju, ginu i nestaju, ali u tom momentu više nije važno koje su nacionalnosti i kakvu vlast su posedovali. U tim situacijama ne postoje polovi i zbog toga mi je bilo lako da igram jer nisam igrao ženu, već ličnost.

1501-marina-lopicic.jpg
Marina Lopičić 

Da li je lakše igrati dramu ili komediju? Šta vama više leži?

- Komediju uvek igram kao sopstvenu dramu, a s druge strane se trudim da dramu olakšam komičnim sredstvima i zbog toga su mi to podjednake stvari iako su dijametralno različite za publiku. Ono što je meni drama na sceni treba da proizvede komediju kod publike, a ono što je komično publici, s druge strane, u meni kao liku koji igra i pravi dramu. Svoje uloge sam pravio između ta dva naizgled suprotna žanra, iako u suštini to nisu. Nikad nisam bio čisto komičan u svojim ulogama, niti čisto dramski.

Šta je teže izmamiti publici, osmeh ili suzu?

- Osmeh, ali onaj iskreni. Zapravo, osmeh je još i lako izazvati, ali onaj duboki smeh je težak posao.

Atelje je moja nova-stara kuća

Odnedavno imate novo matično pozorište - Atelje 212. Da li se za vas kao umetnika nešto promenilo?


- Atelje je moja nova-stara kuća. Godinama igram na scenama drugih pozorišta i sva ona su na neki način kuća. Već sam igrao neke predstave u Ateljeu i jedina promena je bila u tom administrativnom smislu za moj dalji razvoj i karijeru. Počeli smo s probama nove predstave po tekstu Svetislava Basare i u režiji Milice Kralj. I dalje igram "Akademiju smeha", koja će sad u decembru imati 50. izvođenje. Igram i ostale predstave u drugim pozorištima - "39 stepenika", "Ajnštajna", "Ministarku"... Ništa se nije promenilo jer je meni kao glumcu svaka scena kao kuća.

(Kurir.rs/Igor Matić)

 Poslušajte šta kažu zaposleni u pozorištu "Boško Buha" o statusu kuće:

01:54
REŠENO! POZORIŠTE "BOŠKO BUHA" OSTAJE NA TRGU Premijerka Brnabić ponudila dva moguća rešenja, A EVO GDE JE NASTAO GLAVNI PROBLEM Izvor: Kurir televizia