Kompanija "Amerikan Apirel", koja proizvodi odeću, poznata je po kontroverznim i šokantnim reklamama, ponovo je u centru pažne nakon što su objavili najnoviju reklamu u kojoj mlada žena iz Bangladeša pozira u toplesu

Maks, dvadesetdvogodišnja manekenka iz Bangladeša koja pozira za reklamu, rođena je u Daki, i celo detinjstvo je provela prateći muslimansku religiju.

Iako se u Kaliforniju preselila sa četiri godine, živela je po tradiocionalnim pravilima.Kada je krenula u srednju školu, počela je da istražuje svoju individualnost, i vremenom se udaljila od islamske vere. Pristala je da snimi reklamu, jer ima malo drugačiju poruku.

Naime, "Amerikan Apirel" se ponosi time što se sva njihova roba proizvodi u Americi, i što ne izrabljuju ljude u zemljama trećeg sveta. Ova tema je postala jako popularna nakon što se fabrika odeće u Bangladešu srušila prošle godine, i usmrtila preko 1000 ljudi.

Ona na sebi ima samo par farmerki ove firme, za koje se navodi u tekstu da su "proizvedene u centru Los Anđelesa, sašilo ih je 23 radnika koji su pošteno plaćeni, i imaju osnovne beneficije kao što je zdravstveno osiguranje", piše u tekstu kompanije, koja je želela da uperi pažnju na loš položaj radnika u Bangladešu.

Kao što je i očekivano, ovakva kampanje je izazvala burne reakcije. Među njima je najglasnija blogerka magazina "El" Tanvi Mandini islam, koja naglašava da ova kampanja nema veze sa devojkom na slici, već sa radnicama iz Bangladeša, koje su i dalje nevidljive.

"Ovako izgleda "Amerikan Apirel". Ovako izgleda naša fantazija o tome kako izgleda "napravljeno u Bangladešu". Ne jadna, siromašna i narađena mlada žena koja vam pravi bluzu od 5 dolara za platu od 30 centi na sat", piše ona.