Jedan britanski boing 747 prizemljen je nakon što je otkriveno da u avionu nema pepljare. Smeli su da nastave put tek nakon što je donesena pepeljara iz drugog aviona

Iako danas ne možemo uopšte da zamislimo kako je to izgledalo nekad kad su putnici mogli bezbrižno da puše u avionima, koliko je prošlo od toga, mnoge osobe oštrog oka mogle su primetiti da u avionima i dalje postoje pepeljare.

Naime zakonom je i dalje propisano da u toaletima moraju biti pepeljare, za slučaj da naiđe neko ko neće mariti za zakon nego će hteti hitno da zapali cigaretu.

Avio kompanije brinu da bi pušači u panici mogli nepravilno ugasiti cigaretu, ubacujući je u lavabo ili dispenzer za papirne peškire. A budući da ne žele da se oglasi požarni alarm ili da se pojavi strah među drugim putnicima, odlučili su da je pametnije da ostave na raspolaganju sigurnu metodu rešavanja cigareta.

Inače, u SAD je pušenje na domaćim letovima zabranjeno 1988. godine, dok je većina drugih avio kompanija sledila taj potez tokom devedesetih godina.

Zabrana pušenja obično se svuda strogo sprovodi, uz ponavljana upozorenja i upaljene znakove. Ali 2009. godine jedan britanski boing 747 prizemljen je nakon što je otkriveno da u avionu nema pepljare. Smeli su da nastave put tek nakon što je donesena pepeljara iz drugog aviona.

"Reč je o pravnom zahtevu, jer, iako je pušenje zabranjeno, ako neko ipak odluči da zapali, on mora da ima mesto na kojem će tu cigaretu moći sigurno da ugasi", izjavio je portparol Britiš Ervejza, dodajući da se izvinjavaju nepušačima, ali da je sigurnost ipak uvek na prvom mestu, piše Dejli mejl.

Inače, ovo pravilo je nastalo nakon tragedije koja se dogodila 1973. godine kad su 123 osobe poginule na letu iz Rio de Ženeira prema Parizu, jer je pilot trebalo naglo da sleti budući da se pojavio dim u pilotskoj kabini.

Smatra se da je dim uzrokovala zapaljena cigareta koju je neko bacio u kantu za smeće, a mnogi putnici su poginuli od gušenja pre nego su uopšte prizemljili.

(Express.hr)