Ovog vikenda u Adis Abebi, neustrašivi Asmelaš Zeferu (35), planira da pilotira avionom, model K-570, koji je sam sagradio, i oženi svoju verenicu Seble Bekel kada sleti.
asmelas.jpg
Foto: Youtube/screenshot

Zanimljivo je to da nikada ranije nije upravljao avionom, ali se on nada da će pokušaj biti uspešniji nego kada se, pre pet meseci, pokvareni propeler isprečio na putu do njegovog sna.

Ovo je kulminacija avanture koja je počela pre 15 godina kada je pokušao da se upiše na Vazduhoplovnu akademiju u Etiopiji. Inače visok jedan metar i 70 centimetara, odbijen je zato što je niži za samo jedan centimetar od propisane visine za pilote.

Naravno, nije dozvolio da ga to zaustavi. "Odlučio sam da sagradim svoj avion, kad već ne mogu da budem zvanični pilot, moći ću sam da se vinem u oblake", izjavio je Asmelaš. On tvrdi da je danonoćno iščitavao priručnike za letenje i gledao lekcije na Jutjubu, te da je upoznat sa svim aspektima letelice.


Asmelaš se opredelio da sagradi model aviona koji su za trening koristili američki piloti 1920-tih godina. Većinu delova kupio je polovno na pijaci u Adis Abebi. Drveno avionsko krilo naručio je iz Australije. Zbog dizajna aviona trebalo je da ugradi Fordov motor, koji nije mogao da nabavi jeftino, te se umesto toga opredelio za model koji koristi Folksvagen "Buba", sa četiri cilindra i 40 konjskih snaga.

"Dali smo mu neke dobronamerne savete oko izgradnje, a pogotovo oko probnog leta. Njegov projekat zaslužuje mnogo više poštovanja, jer odiše duhom pionira avijacije, a njegov entuzijazam je zarazan", rekao je Rene Buberman, predsednik holandske eksperimentalne pilotske asocijacije.

Asmelaš je planirao da uzleti brzinom od oko 140 kilometara na čas kako bi dostigao visinu od 10 metara, koja i nije tako bezazlena, s obzirom na to da ne poseduje padobran "ili bilo šta što bi me zaštitilo od pada. Upravljanje avionom i nije toliko zastrašujuće. Najveća opasnost biće pri sletanju", objasnio je Asmelaš.

Da bi sleteo moraće da uspori avion pa se nada da će osovina, koju je izvadio iz motora marke Suzuki, izdržati.

Uprkos tome što ga svi iz porodice podržavaju, kaže: "Najveći izazov u ovom projektu su ljudi oko mene. Nazivaju me ludim. Nije im jasno kako neko može sagraditi avion u Etiopiji, u Africi."


Da bi se pripremio za let, Asmelaš koristi simulatore letenja na Jutjubu: "Siguran sam da ću leteti." Takođe, on se nada da će ga Vazduhoplovna akademija prihvatiti u skorijoj budućnosti, pa samim tim pružiti šansu da upravlja putničkim avionom. Ali, njegova aspiracija se ne zaustavlja samo na tome: "Moj san je da postanem inženjer u NASA-i. Tako će i biti", rekao je.