Žene i dalje zarađuju manje, trpe više nasilja i imaju manje prava na obrazovanje od muškaraca

Nova kampanja koristi popularne reči u internet pretraživačima da bi dočarala kako svet zaista gleda na žene. U kampanji za UN Women na fotografskim portretima prikazani su krupni planovi lica žena, kojima je preko usta zalepljen isečak sa internet pretraživača.

Ti isečci pokazuju najpopularnije složenice koje pretraživač nudi kada u polje za pretragu ukucamo ključne reči kao što su šta žena ne treba da radi, šta žena treba da radi, šta žena ne može da radi i šta je ženama potrebno.

Iako je u proteklim godinama status žena širom sveta promenjen, izgleda da smo u odnosu na muškarce još uvek u nepovoljnom položaju. Poznato je da žene zarađuju manje, trpe više nasilja i imaju manje prava na obrazovanje. Ogranak Ujedinjenih nacija, koji se bavi neravnopravnošću među polovima, kreirao je zato moćnu kampanju koja koristi podatke preuzete sa Gugla. Ovi podaci uključuju najpopularnije teme koje pretraživač nudi za određene ključne reči, a ispostavilo se da su kada se radi o ženama te teme nedvosmisleno šovinističke.

Evo kako izgledaju najpopularnije teme koje pretraživač izbacuje na određene ključne reči:

1. Žena ne treba da:

Ima prava
Glasa
Radi
Boksuje

2. Žena ne može da:

Vozi
Bude biskup
Verovati
Govori u crkvi

3. Ženama je potrebno da:

Budu postavljene gde im je i mesto
Znaju gde im je mesto
Budu kontrolisane
Budu disciplinovane

5. Žene treba da:

Ostanu kod kuće
Budu robovi
Budu u kuhinji
Ne govore u crkvi

kampanja-neravnopravnost-zena-un.jpg
Un 

kampanja-neravnopravnost-zena-un.jpg
Un 

kampanja-neravnopravnost-zena-un.jpg
Un 


kampanja-neravnopravnost-zena-un.jpg
Un