Ivan Tasovac je na potezu. Ne ni kao spasilac ni kapetan broda koji tone, već kao neko ko odlično zna koji su i koliki problemi

Uprkos lošoj situaciji, ona smisao pronalazi u novim komadima.
U Narodnom pozorištu sinoć je premijerno izvedena drama „Naši sinovi“ Vojislava Jovanovića Maramba. Rediteljka Tanja Mandić Rigonat govori za Kurir o utiscima nakon prvog izvođenja, stanju u srpskoj kulturi i ministru Ivanu Tasovcu.

Otkud interesovanje za „Naše sinove“?
- „Naši sinovi“ pripadaju redu najvrednijih dela srpske dramske književnosti. U kontekstu današnjeg vremena, kako društvenog tako i pozorišnog, njena modernost još se jasnije vidi. To je pravi biser i potpuno je neverovatno da nije češće postavljana. Još od studentskih dana bila sam fascinirana i dramom i ličnošću pisca. U predstavu sam uvela i lik Maramboa. Igra ga Milutin Milošević. On je demijurg koji gradi scensku priču.

Kako ste birali ostale glumce?
- Po intuiciji, po tome ko bi bio najbolja podela za Maramboove likove jarkih boja, žestokih, dubokih emocija, po tome koliko je ko otvoren za istraživanje pozorišnog izraza. Volim da radim s glumcima s kojima sam već radila i s kojima mi se dopadalo da radim. Tri meseca proba su tri meseca naših života i važno mi je s kim taj scenski život delim. Biram glumce koji me inspirišu, koji su otvoreni, zaigrani kao deca, kojima se divim. U podeli je 16 glumaca. Sa osmoro njih već sam radila neke ranije predstave.

Prošle godine imali ste premijeru „Gospođe ministarke“. Koja predstava ima više šansi da bude izvedena na Sterijinom pozorju u Novom Sadu?
- To je pitanje za selektora, ne za mene. „Ministarka“ je dosad pozvana na prestižni međunarodni festival u Rijeci, kao i na Dane komedije u Jagodini. Ona živi svoj burni scenski život, izvodi se po šest puta mesečno pred prepunom salom, dobila je odlične kritike i veliku ljubav publike. „Naši sinovi“ tek treba da se rode na premijeri pred publikom.

Kako komentarišete stanje u nacionalnom teatru povodom izbora upravnika?
- Šmira i skandal. Nadam se da će i tome uskoro doći kraj i da će ministar Tasovac okončati taj trostruki cirkus oko konkursa.

Ko je krivac za propast srpske kulture?
- Apsolutno politika. Familija iz „Gospođe ministarke“. Čovek je samo sredstvo ovde, a ne cilj. Odsustvo istinske svesti o značaju savremenog stvaralaštva. Neiskren i kič odnos prema tradiciji. Papagajsko buncanje o svemu i svačemu, o patriotskoj i antipatriotskoj umetnosti, nepoštovanje znanja, talenta i rada, kabadahijski odnos prema ljudima. Tasovac je na potezu. Ne ni kao spasilac ni kao kapetan broda koji tone, već kao neko ko odlično zna koji su i koliki problemi. Uživao je zasluženi ugled pre imenovanja na mesto ministra i nadam se da će se razumno nositi s našim velikim problemima i očekivanjima.

Oči uprte u njega... Ivan Tasovac

Talenat
PREDRAG VASIĆ JE DRAGOCEN GLUMAC

U predstavi igra mladi glumac Predrag Vasić. Kako ste se odlučili baš za njega?
- On je autentičan mladi glumac. Rođeni talenat, dragocen, baš kao i dve Jelene (Živković i Blagojević, prim. aut.), koje igraju njegove sestre Linu i Dragu. Deca su dala snažan pečat radu na predstavi. Njihova prirodnost, spontanost i duboka uživljenost u likove za sve nas na probama bili su više nego inspirativni. Deca nisu ukras, imaju velike uloge.