INTERVJU, Boris Mišković
Selektor Grada teatra: Ne slažem se sa kulturnom politikom Crne Gore
Posle krize stanje se polako stabilizuje. Želimo da se Citadela vrati pod okrilje Budve i mislim da će se steći svi uslovi da festival u potpunosti povrati stari sjaj
Grad teatar Budva počeo je prošlog petka izvođenjem predstave „Kanjoš Macedonović“ Narodnog pozorišta iz Beograda, u režiji Vide Ognjenović.
Selektor dramskog programa festivala Boris Mišković kao i svake godine ima problem da u prestonicu kulture Crne Gore dovede najbolje što nudi region jer je tamošnje ministarstvo kulture izdvojilo samo 20.000 evra za finansiranje manifestacije.
- Više puta sam naglašavao da se duboko ne slažem sa kulturnom politikom koju vode ne samo u odnosu na naš festival, ali smatram deplasiranim da to stalno ponavljam. Radije ću govoriti o pomoći i ulaganjima opštine Budva jer je to naš osnivač i stoprocentni vlasnik. Posle jednog dugog perioda krize, polako se stanje stabilizuje. Želimo da se Citadela vrati pod okrilje grada i mislim da će se steći svi uslovi da festival u potpunosti povrati stari sjaj.
Godinama vas optužuju da favorizujete srpsku kulturu i beogradske umetnike.
- Moji kritičari su delimično u pravu. Sa radošću, ovdašnjoj javnosti predstavljam uspešna dostignuća srpske kulture, a posebno mi je drago kad ona dolaze od beogradskih umetnika, među kojima imam mnogo prijatelja. Za razliku od mojih kritičara, ja smatram da su ta kultura i ti umetnici, dugi niz godina, favorizovali sami sebe, svojim kvalitetom, a ne mojom željom da geografsko poreklo kulturnog proizvoda bude jedini opredeljujući faktor za uvrštanje u program.
Znači Srbija ima kvalitetan pozorišni program?
- Bojim se, nažalost, da je toga sve manje jer je u Srbiji ozbiljna oseka zahvatila ulaganja u kulturu, pa je samim tim i kvalitet iste u opadanju, tako da uskoro očekujem opravdane kritike na račun mog prohrvatskog lobiranja, imajući u vidu broj hrvatskih predstava na festivalu u poslednjih nekoliko godina. Da budem potpuno iskren, s nestrpljenjem očekujem i dan kad će moj probosanski crv proraditi kako bi kritičari imali priliku da zaokruže svoj opus.
Kakav je položaj mladih umetnika u Crnoj Gori?
- Vrlo je teško danas baviti se glumom i od toga živeti. Akademije glume niču kao pečurke posle kiše, tako da je priliv mladih glumaca enorman, pogotovo imajući u vidu vrlo skromnu produkciju na prostorima bivše nam domovine, gde svi ti ljudi objektivno mogu tražiti svoju šansu. U Crnoj Gori se vrlo malo toga radi, pa mladi glumci retko i teško dobijaju šansu. Pogotovo pravu šansu.
Selektor dramskog programa festivala Boris Mišković kao i svake godine ima problem da u prestonicu kulture Crne Gore dovede najbolje što nudi region jer je tamošnje ministarstvo kulture izdvojilo samo 20.000 evra za finansiranje manifestacije.
- Više puta sam naglašavao da se duboko ne slažem sa kulturnom politikom koju vode ne samo u odnosu na naš festival, ali smatram deplasiranim da to stalno ponavljam. Radije ću govoriti o pomoći i ulaganjima opštine Budva jer je to naš osnivač i stoprocentni vlasnik. Posle jednog dugog perioda krize, polako se stanje stabilizuje. Želimo da se Citadela vrati pod okrilje grada i mislim da će se steći svi uslovi da festival u potpunosti povrati stari sjaj.
Godinama vas optužuju da favorizujete srpsku kulturu i beogradske umetnike.
- Moji kritičari su delimično u pravu. Sa radošću, ovdašnjoj javnosti predstavljam uspešna dostignuća srpske kulture, a posebno mi je drago kad ona dolaze od beogradskih umetnika, među kojima imam mnogo prijatelja. Za razliku od mojih kritičara, ja smatram da su ta kultura i ti umetnici, dugi niz godina, favorizovali sami sebe, svojim kvalitetom, a ne mojom željom da geografsko poreklo kulturnog proizvoda bude jedini opredeljujući faktor za uvrštanje u program.
Znači Srbija ima kvalitetan pozorišni program?
- Bojim se, nažalost, da je toga sve manje jer je u Srbiji ozbiljna oseka zahvatila ulaganja u kulturu, pa je samim tim i kvalitet iste u opadanju, tako da uskoro očekujem opravdane kritike na račun mog prohrvatskog lobiranja, imajući u vidu broj hrvatskih predstava na festivalu u poslednjih nekoliko godina. Da budem potpuno iskren, s nestrpljenjem očekujem i dan kad će moj probosanski crv proraditi kako bi kritičari imali priliku da zaokruže svoj opus.
Kakav je položaj mladih umetnika u Crnoj Gori?
- Vrlo je teško danas baviti se glumom i od toga živeti. Akademije glume niču kao pečurke posle kiše, tako da je priliv mladih glumaca enorman, pogotovo imajući u vidu vrlo skromnu produkciju na prostorima bivše nam domovine, gde svi ti ljudi objektivno mogu tražiti svoju šansu. U Crnoj Gori se vrlo malo toga radi, pa mladi glumci retko i teško dobijaju šansu. Pogotovo pravu šansu.
Kurir štampano
Veliki talenat
MOMČILO OTAŠEVIĆ JE ISKORISTIO SVOJU ŠANSU
U Beogradu je velika zvezda mladi Momčilo Otašević.
- Momčilo Otašević je bio te sreće i svoju šansu iskoristio je na najbolji mogući način i na moju veliku radost jer je reč o velikom talentu i sjajnom, vaspitanom mladiću. Kad je reč o mladom glumačkom naraštaju, moj favorit je Ana Vučković, ali zapamtite i imena Emira Ćatovića i Zorana Vujovića. Crna Gora je nepresušan izvor glumačkih talenata, što će se pokazati kako se uslovi za produkciju budu popravljali. Nadajmo se da to neće biti daleka budućnost.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!