SEKS, NOVAC I PAMET: Šta ljudi mogu da zaključe o vama u prvih nekoliko sekundi
Evo šta nauka kaže, do kojih sve "brzopletih" zaključaka ljudi dolaze u prvih nekoliko trenutaka upoznajući se sa nekim.
Može li vam se verovati
O tome koliko vam mogu verovati ljudi odlučuju u desetinki sekunde. Istraživači s Princetona su to otkrili tako što su jednoj grupi studenata dali 100 milisekundi da ocene privlačnost, kompetenciju, simpatičnost, agresivnost i pouzdanost na licima glumaca. Druga grupa je dobila vremena koliko je htela.
Dok su o drugim karakteristikama duže razmišljali, za pouzdanost im je trebalo isto koliko i prvoj grupi.
Imate li novca
Holandska studija je otkrila da se ljudi koji nose brendiranu odeću, konkretnije Lacoste i Tommy Hilfiger, doživljavaju kao ljudi višeg statusa od onih koji ne nose dizajnioranu odeću. "To primećivanje nije uticalo na druge dimenzije koje mogu ostaviti trag na socijalnu interakciju. Nije bilo bitno za određivanje privlačnosti, simpatičnosti, pouzdanosti. Samo statusa", poručili su istraživači.
Koje ste seksualne orijentacije
Ljudi čitaju mušku seksualnu orijentaciju unutar jedne sekunde, odnosno u minimalnoj količini vremena koja je potrebna da svesno prepoznamo nečije lice. "Brza i tačna percepcija muške seksualne orijentacije možda je samo jedan simptom brzog i efikasnog kognitivnog mehanizma za percipiranje tuđih karakteristika", napisali su autori studije.
Jeste li pametni
Jedna studija iz 2007. godine je otkrila da gledanje osobe s kojom vodite razgovor u oči ima mnogo veze sa tim kako se doživljava vaša inteligencija. "Gledanje za vreme pričanja je od velike važnosti.
Značajno je povezano sa stepenom inteligencije i uspešno je time manipulisano u slučajevima potrebe ostavljanja dobrog utiska", stoji u njoj. Pomaže i nošenje naočara i ekspresivan način govora.
Jeste li promiskuitetni
Britanska studija je otkrila da se žena s vidljivim tetovažama doživljava kao manje privlačna, kao i ona koja puno pije; takođe, promiskuitetnija je od žene bez tetovaže. "U Velikoj Britaniji tetoviranje među ženama se često povezuje s kulturom "muškarače", što tipično uključuje ispijanje alkoholnih pića u velikim količinama, sport, brze automobile i konzumiranje ženskih časopisa".
Jeste li dominantni
Studija Univerziteta Pensilvanija pokazala je da su "muškarci s obrijanim glavama okarakterisani kao dominantniji nego muškarci s kosom" te da se "muškarci čija je kosa uklonjena digitalno tad počnu doživljavati kao dominantniji, viši i jači nego kad su imali kosu".
Jeste li uspešni
U britansko-turskom istraživanju učesnici su zamoljeni da pogledaju fotografije muškaraca u pažljivo skrojenim i jeftinim odelima na samo pet sekundi. Naravno, ovi prvi su doživljeni kao uspešniji.
"Dobra stvar koja je izašla iz ove studije je to što se čini da muškarci mogu da kupe dobro odelo i odmah budu doživljeni kao uspešniji", kazala je jedna od autorki.
Jeste li avanturista
Ljudi vas ne "čitaju" samo po izgledu, već i prema načinu po kom se krećete. Studija Univerziteta Duram je pokazala da ljude koji opuštenije hodaju doživljavamo kao otvorenije i više naklonjene avanturama, dok su oni s kratkim odrešitim korakom doživljeni kao neurotični.
Izvor: Index.hr
Ovaj tekst objavljen je na sajtu Lovesensa
Sa sajta Lovesensa pročitajte još:
Dramske tehnike: Novi način da upoznamo sebe...
NA ISTOM ZADATKU Vučić ih uċutkao rezultatima, pa potegli ljubitelje stranih para CRTU da vređa! Vlast nazvali ološem i udaraju najniže - NA PREDSEDNIKOVOG SINA