Iako 80-e nisu bile zlatno doba poslovanja, neki od menadžerskih koraka i ličnosti onog doba su večni

Biznismeni pronalaze inspiraciju na najneverovatnijim mestima. Jedno od njih može biti i televizija, tačnije filmovi koje ste verovatno pogledali još u vreme kad su prvi put prikazani (ako ste stasali u 80-ima), a ne bi bilo loše da ih se podsetimo.
al-pacino-skarfejs.jpg
Profimedia 


Skarfejs (Scarface) 1983.

Nema sumnje da je vođa lokalnih trgovaca drogom nepriličan poslovni uzor, ali retko u kom drugom filmu ćete naći takav primer odlučnosti glavnog lika kakvu pokazuje Toni Montana. Biznismeni mogu da nauče puno iz njegove snage volje, ako već ne i proizvoda zahvaljujući kom postiže uspeh.

risky-business.jpg
Profimedia 


Risky Business 1983.

Ovo bi mogao da bude glavni primer (bar iz 80-ih) što znači preduzeti rizike. Iako je i ovo, kao i lice s ožiljkom, loš primer poslovnog modela (prostitucija i droga), svejedno film morate da pogledate. Biznismeni će se sigurno u početku prepoznati u delu kad se rađa entuzijazam i uzbuđenje zbog rizične situacije u koju se bacate naglavačke.

taker.jpg
Profimedia 


Taker 1988.

Taker je sjajna istinita priča o Prestonu Takeru koji je bezuspešno pokušao da izgradi veliku američku automobilsku kompaniju. Iako je u mnogo čemu bio dobar, sve to na kraju nije bilo dovoljno za uspeh, što je put na kom se većina privatnika u nekom trenutku našla, pa se može prisetiti kako je to, ali i pronaći inspiraciju.

vol-strit.jpg
Profimedia 


Wall Street 1987.

Ako želite da povratite veru u kapitalizam, pogledajte ovaj film. U njemu možemo da pronađemo citat: "Pohlepa je dobra". I fascinantno je gledati korporacijsku kulturu iz 1980-ih, ili bar kakvima ih je video Holivud. Seksi, pohlepna i preduzetničkog duha.

alek-boldvin.jpg
Profimedia 


Glengarry Glen Ross 1992.

Iako je film tehnički iz 1990-ih, delo na kom se temelji potiče iz 1984. godine. A i reč je o blokbasteru. Govor Aleka Boldvina o prodaji je pravi klasik. Mračan je, depresivan i pokazuje tamnu stranu posla i koliko je mučenje prodaja proizvoda.
Iako niko ne savetuje da se ponašate kao "Čovek sa ožiljkom" na sledećem sastanku ili da se prema zaposlenima ponašate kao u Glengeriju, zabavno je i pomalo prosvetljujuće pogledati ove filmove.

(Inc.com)