Impresioniran sam onim što je Aja Jung učinila za ples i kulturu svog grada i zemlje

Jakopo Godini, baletski igrač, koreograf i umetnički direktor Plesne kompanije Drezden Frankfurt, koja ima izuzetnu svetsku reputaciju i istoriju, govori o životu u Nemačkoj, svojoj velikoj strasti prema plesu, kao i velikom iščekivanju dolaska u Beograd.
- Velika je odgovornost preuzimanje fenomenalne kompanije Vilijama Forsajta, jer svi imaju ogromna očekivanja. Pre samo nekoliko nedelja trupa je promenila svoj naziv i od Kompanije Forsajt postala Plesna kompanija Drezden Frankfurt. Moja vizija je u stalnoj ponudi kvalitetnih komada. Pripadam onoj grupi koreografa koji traže inteligentne i obrazovane igrače, savršene tehnike i umetničkog senzibiliteta.

Da li znate nešto o Beogradskom festivalu igre?
- Nikad ranije nisam bio u Beogradu, s nestrpljenjem očekujem da ga upoznam. Pratim program Beogradskog festivala igre i impresioniran sam onim što je Aja Jung uspela da učini za ples, ali i za kulturu svog grada i zemlje.

Šta može beogradska publika da očekuje od „Primarne trilogije“, koju ćete izvesti?
- Obećavam veče ispunjeno istinskog igrom, koja je bogata po svojoj virtuoznosti i promišljenosti. Biće to putovanje kroz koreografsko-arhitektonsku kompoziciju, svemir sazdan od neverovatnih zvezda kakve su moji igrači.

Kakva je situacija sa plesom u Nemačkoj?
- Ples je svuda i uvek prisutna u Nemačkoj, kao umetnička forma od posebnog značaja za državu i društvo. Privilegija je baviti se plesom.

Ivana Rajković