Kada smo stajali ispred čuvene slike Viktora Vasencova, na kojoj je prikazan sukob dva ratnika, jedan od monaha Troice-Seogieve lavre ispričao je svoju priču.

U manastiru postoji monah koji je u vreme svoje mladosti, kao i mnogi tada, bio fasciniran istočnom duhovnom tradicijom i borilačkim veštinama. Kada je počela prestrojka, on i njegovi prijatelji su odlučili da odu na Tibet sa ciljem da postanu budistički monasi. Od 1984. godine kada su tibetanski monasi dopustili pristup manastirima, ali u određenim kvotama, počeo je da dolazi veliki broj stranaca. Odnos prema strancima u manastirima bio je veoma loš, zbog toga što je to ipak tibetanska nacionalna duhovnost. Naš budući monah i njegovi prijatelji su bili razočarani zbog toga što ne mogu dobiti ono za čim tragaju – uzvišeno učenje , duhovne podvige i molitve.

Loše raspoloženje prema strancima je trajalo sve dok Tibetanci nisu saznali da pred njima stoje Rusi. Pošeli su međusobno razgovarati i u razgovoru se začula reč "Peresvet". Postalo je jasno i ispostavilo se da je ime ovog ruskog monaha zapisano u posebnoj knjizi u kojoj su zabeleženi njihovi najvažniji duhovni događaji.

monah-peresvet.jpg
Foto: Mirkosmosa.ru

Pobeda Peresveta je tamo zabeležena kao događaj koji je odstupio od uobičajenog toka dešavanja. Ispostavilo se da je Čelubej bio ne samo njihov vrhunski ratnik i heroj, nego i tibetanski monah koji nije samo poznavao borilačke veštine Tibeta, nego je savladao i drevnu praksu borilačke magije Bon-po. Kao rezultat toga on je dostigao vrhunac prosvećenosti i stekao status "besmrtan". Faza "Bon-po" se može prevesti kao "škola borbe čarobnih reči" koja je jedna vrsta borbene umetnosti u kojoj se efikasnost borca beskrajno povećava, jer se rečima u pomoć prizivaju druge sile – demoni. Kao rezultat toga osoba priziva "silu zveri" ili drugim rečima pretvara se u jednu celinu sa demonom i samim tim postaje neka vrsta demona natprirodne snage. Cena za ovu uslugu jeste večno pripajanje duše silama tame.

Verovalo se da je takav ratnik – monah praktično nepobediv. Ovakvi ratnici u vojsci Tibeta su bili prava retkost. Zbog toga je Čelebej izabran da se kao uvod u bitku Tatara sa Rusima obračuna sa njihovim vojnikom Peresvetom i tako moralno slomi Ruse.

U vasencovoj slici su prikazana dva ratnika u oklopu, što šteti pravom značenju događaja. Pavel Riženko, opisujući ovaj događaj, piše da je Peresvet otišao u borbu bez oklopa, u haljinama ruskog monaha, sa šlemom na glavi i kopljem u ruci. Nakon sudara sa Čelebejom zadobio je tešku ranu od koje je podlegao. Ali ipak bio je ubijen i "besmrtni". Ovo je izazvalo potpunu zabunu u tatarskoj vojsci jer je, bukvalno rečeno, pred njihovim očima bilo nešto što ne može biti, nije logično i trese temelje zakona paganskog sveta.

Do danas, službenici duhova tame i majstori borilačkih veština imaju na umu činjenicu da postoje neki "Rusi" koji imaju svoga Boga, čija je moć neodoljiva. Ovaj ruski Bog je veći od svih njihovih, a njegovi ratnici su nepobedivi.

(vaseljenska.com/Boris Gogić)