Buna zbog selekcije na prestižnom festivalu
POBUNA UMETNIKA: Na Sterijinom pozorju vlada jednoumlje
Jedan čovek odlučuje o svemu. Rečenice koje selektor piše na nivou su deteta u školi, kaže glumac Marko Marković
Velika polemika se preko društvenih mreža povela o izboru predstava za 61. izdanje Sterijinog pozorja u Novom Sadu.
Selektorka Marina Mađarev izabrala je samo sedam drama za festival, pravdajući svoju odluku smanjenim budžetom, a nepravedno je izostavila neke mlade umetnike, poput Miloša Lolića, Milana Neškovića i Igora Vuka Torbice, s međunarodnim nagradama za režije, ali i priliku da publika vidi komad Kokana Mladenovića ili „Palilulski roman“ Egona Savina. Najburnije je odluku prihvatio mladi glumac Marko Marković.
- Imam problem s formulacijom i obrazloženjem da je nešto limitirano budžetom. Godinama na Pozorju postoji problem s koncepcijom selekcije. Jedan čovek odlučuje o svemu. Jednoumlje vlada. Nije pozvana dobra predstava jer se nije uklapala u koncepciju. Bolje da ukinemo onda festival. Najmanje mi je žao mojih predstava što nisu odabrane, već što publika neće videti „Duh koji hoda“ ili dramu s kojom se Sergej Trifunović vraća na pozorišnu scenu. Rečenice koja ta žena piše na nivou su deteta u osnovoj školi. Mene ne nervira Pozorje, nego paraziti - kaže Marković za Kurir.
Problem iz prošlosti
I proslavljeni reditelj Ljubiša Ristić godinama se ne takmiči u Novom Sadu, a problemi koji danas muče najprestižniji domaći festival bili su prisutni i ranije.
- Nemam komentar. Od 1981. ne šaljem svoje predstave na Sterijino pozorje, niti pratim taj festival, što vam govori sve - poručio je Ristić.
I glumac Srđan Miletić preko društvenih mreža uključio se u polemiku oko prestižne manifestacije.
Bojkot Ateljea 212
- Ne učestvujem godinama u pozorišnom životu. Nisam nikada igrao na Pozorju, niti me zanima kao festival. Znam šta vam treba, ali od mene nećete dobiti takav odgovor. Uvek će biti nezadovoljnih. I moj Atelje godinama nije učestvovao zbog odluke upravnika Ljubomira Mucija Draškića. Ima toliko većih problema u pozorištu. Sterijino pozorje je postalo revija, a ne više festival na kome se upoznaju novi autori iz sveta - poručio nam je Miletić.
Bez komentara o selekciji Sterijinog pozorja ostavili su nas Egon Savin, Gorčin Stojanović, Jagoš Marković, Dušan Kovačević i još nekoliko velikih imena pozorišne scene i kritike.
Selektorka Marina Mađarev izabrala je samo sedam drama za festival, pravdajući svoju odluku smanjenim budžetom, a nepravedno je izostavila neke mlade umetnike, poput Miloša Lolića, Milana Neškovića i Igora Vuka Torbice, s međunarodnim nagradama za režije, ali i priliku da publika vidi komad Kokana Mladenovića ili „Palilulski roman“ Egona Savina. Najburnije je odluku prihvatio mladi glumac Marko Marković.
- Imam problem s formulacijom i obrazloženjem da je nešto limitirano budžetom. Godinama na Pozorju postoji problem s koncepcijom selekcije. Jedan čovek odlučuje o svemu. Jednoumlje vlada. Nije pozvana dobra predstava jer se nije uklapala u koncepciju. Bolje da ukinemo onda festival. Najmanje mi je žao mojih predstava što nisu odabrane, već što publika neće videti „Duh koji hoda“ ili dramu s kojom se Sergej Trifunović vraća na pozorišnu scenu. Rečenice koja ta žena piše na nivou su deteta u osnovoj školi. Mene ne nervira Pozorje, nego paraziti - kaže Marković za Kurir.
Problem iz prošlosti
I proslavljeni reditelj Ljubiša Ristić godinama se ne takmiči u Novom Sadu, a problemi koji danas muče najprestižniji domaći festival bili su prisutni i ranije.
- Nemam komentar. Od 1981. ne šaljem svoje predstave na Sterijino pozorje, niti pratim taj festival, što vam govori sve - poručio je Ristić.
I glumac Srđan Miletić preko društvenih mreža uključio se u polemiku oko prestižne manifestacije.
Bojkot Ateljea 212
- Ne učestvujem godinama u pozorišnom životu. Nisam nikada igrao na Pozorju, niti me zanima kao festival. Znam šta vam treba, ali od mene nećete dobiti takav odgovor. Uvek će biti nezadovoljnih. I moj Atelje godinama nije učestvovao zbog odluke upravnika Ljubomira Mucija Draškića. Ima toliko većih problema u pozorištu. Sterijino pozorje je postalo revija, a ne više festival na kome se upoznaju novi autori iz sveta - poručio nam je Miletić.
Bez komentara o selekciji Sterijinog pozorja ostavili su nas Egon Savin, Gorčin Stojanović, Jagoš Marković, Dušan Kovačević i još nekoliko velikih imena pozorišne scene i kritike.
Biljana Srbljanović digla glas
NAGRADU ZASLUŽUJE TANJA ŠLJIVAR
I Biljana Srbljanović se uključila u polemiku oko festivala i priča da je ponovo favorit za pobedu.
- Mislim da Tanja Šljivar treba da dobije Sterijinu nagradu. To sam mislila i kad mi je bila studentkinja, na koju sam mnogo ponosna. Tanja je pak samo jednom igrala na repertoaru u Beogradu, u podrumu Ateljea, nije još „dobacila“ do interesa arogantnih umetničkih vizionara koji vladaju pozorištima prestonice. U međuvremenu sam i ja ispala iz njihove milosti, pa za komad „Tuđe srce“, s kojim se takmičim na Pozorju, nema zainteresovanih - poručila je Biljana.
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"