Žiri kritike nagradio „Rodoljupce“, dok publika smatra da je najbolji mjuzikl „Violinista na krovu“

Drugu godinu zaredom Atelje 212 pobedio je na Sterijinom pozorju.

Žiri kojim je predsedavao direktor Bitefa Miloš Latinović je za najbolju predstavu 61. izdanja festivala proglasio dramu „Pijani“ ruskog pisca Ivana Viripajeva u režiji Borisa Liješevića, kojoj su pripale još dve Sterijine nagrade za glumu: Bojanu Žiroviću za ulogu Lorensa i Branislavu Trifunoviću za Matijasa. Favorit i pre početka festivala, drama „Rodoljupci“ Narodnog pozorišta iz Beograda, ostala je bez pobede, ali je najbolja prema oceni međunarodnog žirija kritike. U delu javnosti ocenjena je kao antisrpska iako je selektovana na najveće festivale u zemlji i regionu. Reditelju Sterijinog klasika Andrašu Urbanu pripale su dve nagrade - za režiju i scenografsko ostvarenje, a Ireni Popović Dragović priznanje za originalnu scensku muziku.

Lokalpatriotizam

Iznenađenje je odluka žirija da kao najbolji proglasi savremeni tekst Tanje Šljivar za duodramu „Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali“, a ne Biljanu Srbljanović.

Treću godinu na Sterijinom pozorju dodeljuje se i nagrada publike, koju je s ocenom 4,93 osvojila predstava „Violinista na krovu“, prva zajednička saradnja Novosadskog pozorišta i Srpskog narodnog pozorišta. Interesantno je da je publika najboljem komadu na pozorišnom festivalu „Pijani“ dala ocenu 4,13, dok su „Rodoljupci“ ocenjeni s vrlo dobrim 3,87.

Najbolji glumci festivala su Aron Balaš za ulogu mlekadžije u mjuziklu „Violinista na krovu“, koga su nagradili i novinari, i Hermina G. Erdelji za ulogu Ane Edeš u istoimenom komadu Narodnog pozorišta iz Subotice.

Mlade snage

Marta Bjelica dobitnica je nagrade iz Fonda Dara Čalenić za najbolju mladu glumicu za ulogu Marte u predstavi „Pijani“ Ateljea 212, a kolega Enes Salković za ulogu Milana u predstavi Tanje Šljivar, koji je režirala proslavljena srpska glumica Mirjana Karanović.