Koreograf Staša Zurovac neshvaćen u Hrvatskoj
SRAMOTA: Nisu mi dopustili da zovem Glogovca jer je igrao Dražu!
Nebojša je jedan od najvećih i najboljih umetnika, izuzetne veštine, širine i talenta, ali mu nisu dali da zaigra u „Dubrovačkoj trilogiji“ zbog uloge srpskog generala
Poznati hrvatski koreograf Staša Zurovac priprema predstavu u Beogradu s mladim balerinama u novoosnovanoj trupi Nacionalne fondacije za igru.
Na novoj predstavi radi sa italijanskim kolegom Paolom Manđolom.
- Komad je nastao na temeljima predstave koju sam nedavno završio u Zagrebu, a po motivima romana „Časovi plesa za odrasle i napredne“ Bohumila Hrabala, koji je najlakše opisati kao monolog vremešnog gospodina od sedamdesetak godina iskazan jednom rečenicom na stotinak strana. On se obraća gospođicama koje se sunčaju u dvorištu - kaže Zurovac i dodaje:
- Tekst je baziran na zadivljenosti svim onim što je lepo, a napisan je iz ugla nostalgičnog pogleda na svet. Ukazuje na lepotu koja ljudima prolazi ispred očiju. Oni ne shvataju koliko je sadašnjost sadržajna i koliko nosi različitosti i lepote i koliko je svaki trenutak lep.
Cenjeni autor u Beogradu
Pored hit baleta „Ko to tamo peva“, Staša je režirao još tri predstave u Srbiji, mada, kako kaže, žao mu je i iznenađen je što je broj tako mali.
- Nisam tip koreografa koji se nudi. Više čekam da primete moj rad. Nekako je ponižavajuće da autor treba da stavi socijalni momenat ispred kreativnog. U tom grmu leži zec. Jednostavno me nisu zvali. Naravno da je logično da te pozovu kad napraviš nešto kvalitetno, ali dublje ne bih ulazio.
Staša ističe da ne treba ulaziti u socijalne i ideološke polemike kad je reč o umetnosti, što je trpeo na svojoj koži kad se odlučio da pozove srpskog glumca Nebojšu Glogovca da igra u komadu „Dubrovačka trilogija“.
Zabijali mu nož u leđa
Tada se među nekim hrvatskim glumcima razvila žustra polemika o tome da li može da igra u Dubrovniku pošto je u TV seriji Radoša Bajića igrao Dražu Mihajlovića.
- Glogovac je jedan od najvećih i najboljih umetnika, izuzetne veštine, širine i talenta. Kad sam radio na „Dubrovačkoj trilogiji“, želeo sam da sarađujem s najboljima. Međutim, tu se dogodila greška u koracima. Najavili su njega kao potencijalnog saradnika, a nisu s njim ugovorili uslove. Onda se pojave zlotvori koji nanjuše i počnu da pričaju o tome kako na treba da igra. Smatram da smo to prerasli i da takve barijere ne smeju da postoje. Ovde se radilo o tehničkom problemu, a za ideološko nema mesta.
Neiskustvo nije prepreka
Zurovac je o radu s mladim balerinama rekao da njihovo neiskustvo nije prepreka pri stvaranju, već sasvim suprotno.
- Vrlo je zanimljivo raditi sa igračima koji su u godinama ekspanzije, psihofizičkih promena, u pubertetu. Međutim, dosta je i zahtevno jer se mora pedagoški biti oprezan s tim „prirodno divljim organizmom“, pružiti im dovoljnu meru zabave i ozbiljnosti i stvoriti osećaj kod njih da je reč o kolektivnom činu. To je pubertetsko vreme, kad se razvijaju stavovi, otpori, mišljenja, oni stvaraju svest o telu i tu moraš biti diplomata jer možeš lako da ih uvrediš - zaključio je Zurovac.
Na novoj predstavi radi sa italijanskim kolegom Paolom Manđolom.
- Komad je nastao na temeljima predstave koju sam nedavno završio u Zagrebu, a po motivima romana „Časovi plesa za odrasle i napredne“ Bohumila Hrabala, koji je najlakše opisati kao monolog vremešnog gospodina od sedamdesetak godina iskazan jednom rečenicom na stotinak strana. On se obraća gospođicama koje se sunčaju u dvorištu - kaže Zurovac i dodaje:
- Tekst je baziran na zadivljenosti svim onim što je lepo, a napisan je iz ugla nostalgičnog pogleda na svet. Ukazuje na lepotu koja ljudima prolazi ispred očiju. Oni ne shvataju koliko je sadašnjost sadržajna i koliko nosi različitosti i lepote i koliko je svaki trenutak lep.
Cenjeni autor u Beogradu
Pored hit baleta „Ko to tamo peva“, Staša je režirao još tri predstave u Srbiji, mada, kako kaže, žao mu je i iznenađen je što je broj tako mali.
- Nisam tip koreografa koji se nudi. Više čekam da primete moj rad. Nekako je ponižavajuće da autor treba da stavi socijalni momenat ispred kreativnog. U tom grmu leži zec. Jednostavno me nisu zvali. Naravno da je logično da te pozovu kad napraviš nešto kvalitetno, ali dublje ne bih ulazio.
Staša ističe da ne treba ulaziti u socijalne i ideološke polemike kad je reč o umetnosti, što je trpeo na svojoj koži kad se odlučio da pozove srpskog glumca Nebojšu Glogovca da igra u komadu „Dubrovačka trilogija“.
Zabijali mu nož u leđa
Tada se među nekim hrvatskim glumcima razvila žustra polemika o tome da li može da igra u Dubrovniku pošto je u TV seriji Radoša Bajića igrao Dražu Mihajlovića.
- Glogovac je jedan od najvećih i najboljih umetnika, izuzetne veštine, širine i talenta. Kad sam radio na „Dubrovačkoj trilogiji“, želeo sam da sarađujem s najboljima. Međutim, tu se dogodila greška u koracima. Najavili su njega kao potencijalnog saradnika, a nisu s njim ugovorili uslove. Onda se pojave zlotvori koji nanjuše i počnu da pričaju o tome kako na treba da igra. Smatram da smo to prerasli i da takve barijere ne smeju da postoje. Ovde se radilo o tehničkom problemu, a za ideološko nema mesta.
Neiskustvo nije prepreka
Zurovac je o radu s mladim balerinama rekao da njihovo neiskustvo nije prepreka pri stvaranju, već sasvim suprotno.
- Vrlo je zanimljivo raditi sa igračima koji su u godinama ekspanzije, psihofizičkih promena, u pubertetu. Međutim, dosta je i zahtevno jer se mora pedagoški biti oprezan s tim „prirodno divljim organizmom“, pružiti im dovoljnu meru zabave i ozbiljnosti i stvoriti osećaj kod njih da je reč o kolektivnom činu. To je pubertetsko vreme, kad se razvijaju stavovi, otpori, mišljenja, oni stvaraju svest o telu i tu moraš biti diplomata jer možeš lako da ih uvrediš - zaključio je Zurovac.
Stanje u baletu
BUDUĆNOST JE NEIZVESNA
Zurovac je srećan što je dobio priliku da radi s mladim balerinama jer im omogućava da svoj rad prikažu na sceni.
- Danas se roditelji vrlo teško opredeljuju da im se deca bave profesionalno baletom jer to iziskuje mnogo vremena, žrtve i finansijskih ulaganja. A budućnost je neizvesna.
Da bi se to promenilo, platforma mora biti mnogo šira. Moraš da garantuješ da će dete imati kvalitetnu školu, a zatim i gde će naučeno plasirati. Tržište nije naklonjeno baletu - kaže Zurovac.
"SRBIJU I NJEN RAZVOJ NE SMEMO DA ZAUSTAVIMO" Oglasio se Vučić i poslao snažnu poruku: "Daću sve od sebe u naredne dve godine..." (VIDEO)