Kultura postaje estrada i prisustvo neukusa je preveliko. Postoje predstave kao svetao primer da se mogu doseći umetničke visine, smatra glumac

Sezona premijera u godini u kojoj Atelje 212 proslavlja 60 godina postojanja nastavlja se u sredu veče izvođenjem drame „Crvena“ Džona Logana, u režiji Danila Marunovića.

Projekat je nastavak saradnje s festivalom Budva grad teatar, a bivšeg ministra kulture Branislava Lečića videćemo u ulozi velikog slikara Marka Rotka i mladog Marka Grabeža kao njegovog pomoćnika Kena.

Platna svuda po sceni

U maestralnoj scenografiji još jednog velikog slikara Dimitrija Popovića, koja dočarava čudesna crvena platna i atelje Marka Rotka, Lečić i Grabež doneće uzbudljivu, potresnu priču o jednom od možda poslednjih boraca za vrhunsku umetnost - Markusu Jakovljeviču Rotkoviču, Rusu jevrejskog porekla čija je porodica zbog progona emigrirala u Ameriku 1913. godine.
- Došlo je vreme da se mora govoriti o vrsti kulture koja postaje estrada i gde je prisustvo kiča preveliko. Postoje predstave kao svetao primer da se može doseći umetnička visina i zrače kao svetionik. Odnos prema kulturi mora da se promeni - kaže Lečić, koga brine što se gubi srednja klasa, koja je njen najveći konzument.
atelje-212-predstava-premijera-crvena-branislav.jpg
Foto: Damir Dervišagić

David protiv Golijata

Glumac objašnjava da je za njega uloga slikara veoma važna.
- Nama je bio cilj da prikažemo sukob Davida i Golijata, konzumenta kulture visokog dometa i nekog ko se prepušta potrebama potrošačkog društva - zaključio je Lečić.

Predstava će nakon premijere biti na redovnom repertoaru Ateljea.

Budva grad teatar
FESTIVAL JE PRED GAŠENJEM

Boris Mišković iz Budva grad teatra nije optimista u vezi s budućnošću velikog festivala.
- Slavili smo 30 godina rada u veoma nedostojnim uslovima. Predstava je neka naša vrsta bunta. Grad teatar je pao na niske grane. Festival treba da se ukine ili vrati na staze stare slave - objasnio je Mišković.



LJ. R.