NEKOREKTNO Imamo mlade igrače koji ne ulaze u baletsku salu, ne vežbaju, a imaju sve predstave, dok drugi koji svakodnevno vežbaju ne igraju jer se ne sviđaju direkciji, kaže balerina

U Baletu Narodnog pozorišta je nekorektan odnos prema umetnicima koji imaju više od 40 godina, kaže balerina Drina Pešić, koja za Kurir otkriva šta stoji iza bleštavih haljina i besprekorno uigranih koreografija na sceni, kao i šta se dešava igračima kad se zavesa spusti.
- Karijera jedne balerine kratko traje, jer sa 40 i nešto godina, kad ste u punoj snazi, vi polako završavate. Nama nisu usklađene godine života s beneficijama. Govorim o igračima koji su stalno u sali i u boljoj su formi, nažalost, od nekih mladih igrača, pa tako neki već pred penzijom dobijaju da igraju uloge dečaka i devojčica, a drugi igrači se sklanjaju sa scene. Kad se mladi povrede, onda se vraćaju na scenu, čak mogu da igraju i u pački (suknja od krutog tila, op. aut.) i špic patikama - priznaje Pešić.

Nejednak tretman

Ona ističe da glavni problem leži u tome što sudbina igrača zavisi od toga da li se sviđaju ili ne sviđaju direktoru baleta Konstantinu Kostjukovu.
- Imali smo slučaj da je jednom umetniku direkcija baleta htela da skine zvanje prvog soliste jer više ne igra uloge u tom domenu, a taj umetnik je svakodnevno u sali, vežba, i hoće i može, ali mu direkcija baleta nije dala da igra (slučaj je završen dobro, status nije skinut zahvaljujući upravi).

Balerina smatra da se kriterijumi ne odnose na sve zaposlene podjednako.
konstantin-kostjukov.jpg
Nebojša Mandić 

Nismo mi di-džejevi

- Imamo igrače, mlade igrače koji ne ulaze u baletsku salu, ne vežbaju, a imaju sve predstave, dok drugi igrači koji svakodnevno vežbaju nemaju predstave jer se ne sviđaju direkciji baleta. To više nije beogradski balet, to je privatna trupa Konstantina Kostjukova - kaže ona i dodaje:
- Baletski igrači imaju problem nastao prilikom sistematizacije, imaju pravo na penziju sa navršenih 50 godina života, pa se onda od njih traži i da tokom proba puštaju muziku, što je ponižavajuće. Jesmo li mi di-džejevi ili baletski igrači? Pri tome su ukinuta mesta pedagoga, repetitora, koja, na primer, mogu i treba da obavljaju upravo ti stariji igrači, koji više ne mogu na scenu.

Drina Pešić otkriva i da postoji „specijalna“ podela kad se ide na gostovanja.
- Kad se ide na neka gostovanja, izbacuju se igrači koji su stalna podela, a ubacuju se igrači koji tu predstavu nikad nisu imali. Za honorarce direkcija baleta namerno pravi stalno zaposlene igrače nesposobnim (ne daju im da igraju, nemaju predstave), a zna se da se prvo angažuju stalno zaposleni, pa po potrebi honorarci - iskrena je balerina.

Do zaključenja ovog broja nismo uspeli da dobijemo komentar Konstantina Kostjukova, koji se nije javljao na naše pozive, niti odgovorio na poruku koju smo mu poslali.

Nelegitimnost
PRIMAJU SE BEZ AUDICIJE

Još jedan slučaj u beogradskom baletu je bio i nelegitimnost audicije. Primaju se igrači koji na nju i ne izađu.
- U junu je održana audicija nakon koje je pokrenuta procedura da se preispita legitimnost, jer se na spisku primljenih igrača našlo i ime osobe koja nije ni prisustvovala. Takođe, prilikom raspisivanja konkursa pisalo je da je potrebno pet baletskih igrača muškaraca, a primljene su četiri žene i dva muškarca, što ni po polu ni po broju ne odgovara uslovima. To znači i da audiciji nisu mogli da prisustvuju svi zainteresovani kandidati ženskog pola.