Komad je presek epohe u kojoj se prelamaju ideološki kontekst raspada Juge, pojave rokenrola, sve do novog doba, kaže rediteljka

Atelje 212 proslavlja sutra jubilarni 60. rođendan premijerom predstave “Deca radosti” Milene Marković u režiji Snežane Trišić.

Mesto otvaranja komada su dečji grobovi, susret dve majke na grobovima svojih sinova Pesnika i Ratnika. Obojica su stradali tokom preloma epohe, devedesetih godina 20. veka. Jedan je poginuo u ratu, drugi protiv rata, obojica od nemoći da se oslobode roditelja i odrastu. Osnovni fenomeni kojim se Milena bavi su Jugoslavija i rokenrol.

Snežana Trišić je istakla da je komad presek jedne epohe, jednog kolektivnog stradanja.
- Kroz prelomne tačke od rođenja do smrti petoro mladih ljudi koji umiru od heroina prelamaju se ideološki kontekst i koncept uspostavljanja i raspada Jugoslavije, pojava rokenrola u Srbiji, ratovi devedesetih i onda dolazi ovo naše, kako ga spisateljica naziva, “novo doba”, koje kao kolektivna grobnica ideala zjapi od tuge i beznađa nad prošlošću i budućnošću, u kojima je stradanje jedina konstanta - objasnila je rediteljka.
atelje-212-deca-radosti-milena-markovic-snezana-trisic.jpg
Foto: Promo



Glumica Milica Mihajlović istakla je da se komad bavi takozvanim zlatnim dobom, u kome su mnoge žrtve pale u mirnodopskim uslovima.
- Zašto su deca radosti bila osuđena na propast, zašto je naša generacija stradala u drugim okolnostima? Postoji ozbiljno nerazumevanje među roditeljima i decom. To je nešto što je u ljudskoj prirodi, naročito ako se dete rodi darovito, ono mora da se bori s demonima. - kaže glumica.

M. C.