Zaposleni u nacionalnom teatru i bivši upravnik Ljubivoje Tadić protive se odluci da kompozitor 21. decembra na Velikoj sceni predstavi svoje delo „Genezis“

Javnost u Srbiji negoduje što će u nacionalnom teatru 21. decembra koncert održati Veljko Kuzmančević.

Kompozitor bez diplome akademije te večeri predstaviće svoje novo delo „Genezis“, a njegove skoro jedine reference su to što je radio muziku za revije svoje supruge Verice Rakočević. Sličan slučaj imali smo proletos, kada je u Narodnom pozorištu pevala Marija Šerifović.


Stop


Jedan od nezadovoljnih je i bivši upravnik Narodnog pozorišta, glumac Ljubivoje Tadić, koji smatra da to nije dobro za kuću.

- Po partijskom kriterijumu i nalogu može da se dobije Velika scena. Pozorište mora da se bavi politikom, ali politika ne sme da se bavi pozorištem. Niko od toga nema koristi, već se samo stvara nova šteta. Imali smo slučajeva u Narodnom pozorištu da je organizator režirao jednu operu i predstavljen je kao reditelj. Kakvo je vreme, takvo nam je i pozorište - kaže Tadić.

damir-dervisagic.jpg
Foto: Damir Dervišagić


Upravnik Narodnog pozorišta Dejana Savić nije želeo da govori o ovoj temi, a ni da objasni kako se na repertoaru našlo mesta za ovu premijeru.

- Nemam komentar - rekao je Savić.


Bivši direktor Opere Ana Zorana Brajović kaže da već mesec dana nije u Beogradu i da ne može da komentariše Kuzmančevićev slučaj, dok naš proslavljeni dirigent Bojan Suđić smatra da ne treba suditi o nečijem radu pre nego što delo bude izvedeno.


Sporno delo „Genezis“ govori o metaforičkoj smrti kulture, kulture koju neko mora da odbrani i sačuva, a upravo to pokušaće Veljko Kuzmančević na daskama Narodnog pozorišta.

dragana-udovicic1.jpg
Foto: Dragana Udovičić, Damir Dervišagić


Inspiracija Mojsije


Delo, kako tvrdi autor, baš kao prva knjiga Mojsijeva, po kojoj je i dobilo ime, počinje u tami, mistično i tiho, da bi se tokom trajanja koncerta osetilo kako se kultura oživljava i budi, kako joj tonovi i note unose dah i pokreću puls, a sve to prati igra svetlosti, koja svoju kulminaciju dobija na samom kraju koncerta, uz fuziju sve intenzivnijih zvukova, glasova i igre.

- Ne postoje propisane reference gde će neko da koncertira. Pravim koncert da približim muziku narodu. Sala je na raspolaganju svakome ko može da je plati. Pozivam sve da dođu na moj koncert - rekao je Veljko Kuzmančević za Kurir.


Cena iznajmljivanja Velike scene je oko 5.000 evra. „Genezis“ će se naći na redovnom repertoaru Narodnog pozorišta u Beogradu.


Rampa za svetske prvake

ZA PILEROVE NIJE BILO TERMINA


I svetski prvaci Pilerovi želeli su da publici predstave svoj rad u Narodnog pozorištu. Više od osam godina oni nisu svirali u Beogradu, ali nisu uspeli da postignu dogovor s nacionalnim teatrom o terminu, pa su zakazali nastup za 11. mart na Kolarcu.


Trn u oku

ZAPOSLEN PO ČUDNIM KRITERIJUMIMA


Kuzmančević u svojoj biografiji, pored muzike za revije svoje žene, navodi da je i autor muzike za predstavu „Troil i Kresida“, koja je postavljena u Srpskom narodnom pozorištu, kao i muzike za kanadski film „Otac“ iz 2016. godine. Javnost se prošle godine uzbudila zbog njegovog zaposlenja u Narodnog pozorištu bez diplome. Dejan Savić tada je rekao da je to samo privremeno.


Ljubomir Radanov - Foto: Dragana Udovičić; Damir Dervišagić