U okviru instalacije Darinke Pop Mitić „Kolekcija pejzaži“, prikazana su i ljubavna pisma koja su čitaoci slali našem listu

U okviru izložbe „Sekvence: Umetnost Jugoslavije i Srbije iz zbirki Muzeja savremene umetnosti“, kojom se zdanje vraća u život posle deset godina zatvorenosti za javnost, u jednom delu nalaze se i isečci tekstova iz štampanog izdanja Kurira naslovljeni „Ljubavna pisma“.


Naime, čitaoci našeg lista su 2004. godine slali stara pisma koja su razmenjivali sa svojim voljenima.


Posetili smo muzej i porazgovarali sa autorom izložbe Dejanom Sretenovićem kako bismo saznali u kom kontekstu su izašli tekstovi.

- U pitanju je instalacija Darinke Pop Mitić „ Kolekcija pejzaži (2004-2008)“, koja se bavi politikom sećanja na jugoslovenske ratove devedesetih. Slike koje čine instalaciju prikazuju grobove, tačnije masovne grobnice u Srebrenici i Vukovaru, koje su namerno, kako bi se zločin prikrio, skrivene. Ono što na prvi pogled izgleda kao konvencionalan slikarski žanr kao što je pejzaž u stvari je slika koja se kritički bavi odnosom umetnosti prema zločinu i politikama njegovog prikrivanja - objašnjava Sretenović.

pisma-marina-lopicic.jpg
Foto: Marina Lopičić


Postavka obuhvata period od početka 20. veka do danas, predstavljajući umetnost nastalu na područjima Jugoslavije i današnje Srbije. „Sekvence“ su istorijska izložba koja uključuje savremenu umetnost, a strukturirana je kao niz od 18 sekvenci, slobodno grupisanih oko hronološke ose koja prati istorijske mene umetnosti kod nas.

Kurir / E.K.

Foto: Marina Lopičić