Goran Marković, dobitnik nagrade Aleksandar Lifka, pre osam godina, za doprinos evropskom filmu.

Danas je na Paliću na konferenciji za novinare rekao, da se 1993. godine, u kojoj je rođen i Festival na Paliću, seća kao jezive godine, te da mu je teško bilo da veruje u opstanak palićkog festivala, a ta kreativna inicijativa mu je delovala kao utopija.


"Kao autor pamtim tu godinu kao jezivu, i u svom životu, ali se sećam i da je rađanje ovog festivala u takvom vremenu delovalo kao nešto lepo i odlično, ali ipak utopijski, kratkog daha. Festival je opstao pre svega zbog dobrog koncepta, bio sam na mnogo filmskih festivala, ali je Palićki stvarno nešto posebno, a opstao je zahvaljujući pre svega odličnom konceptu”, rekao je Marković danas, novinarima na Letnjoj pozornici.

fef-palic.jpg
N.H. 


Marković je ocenio da sama borba ne garantuje opstanak nečega, ni tada, ni danas.


"Kvalitetni autorski filmovi opstaju sami po sebi, a 25 festival na Paliću je opstao pre svega zahvaljujući dobrom festivalskom konceptu, ljudima koji su stali iza njega i posebnosti samog Grada. Blokbasteri zgrću pare, ali se zaboravljaju brzo, a pitanje je samo ko trguje i ko zgrće pare. Pitanja trgovine su ipak izvan nas u uslovima ekonomskog haosa, pa teško je tu naći ekonomsku logiku. Na Palić dolazim i zato što ovde mogu da vidim filmove, koje retko imate priliku da vidite na drugim mestima", naveo je Marković.

Poznati reditelj je najavio i seriju koju priprema "Delirijum tremens" o problemu savremenog čoveka, koji traga za svojim identitetom.


„Nemam problem oko televizijske ekranizacije, trebalo bi ove godine da bude snimljeno i više od filma", istakao je Marković.

petar-kocic-goran-markovic-slepi-putnik-na-brodu-ludaka.jpg
Zorana Jevtić 


Kurir.rs/N.H., Foto: Zorana Jevtić